Oprettelse af Aps
Fra : Jørgen Højrup

Dato : 12-08-06 07:08

Hej

Jeg startede for 5 år siden mit eget firma - som udvikler systemer til bl.a.
kommuner, hjemmehjælp samt privathospitaler. Firmaet er privatejet - de
føste 3 år var det ikke til at leve af men de sidste 2 år er overskudet
steget hvert år.

Sidste år var overskudet på små 600.000 kr. og i år bliver det lidt under 1.
mill.

Jeg bliver nød til at gå ud og få fat på en medarbejder i år og sansynligvis
en mere til næste år(pt. har jeg omkring 800(ny kunde) timer som skal være
færdig i år + udvikling på standard systemerne.

Vil det ikke være en god ide at lave et Aps istedet for at have et
privatejet firma - også nær man tænker på at der skal ansættes medarbejdere.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-08-06 11:41

Den 12-08-06 08.07 skrev Jørgen Højrup følgende:

[Om fem år gammelt privatejet firma, der nu skal ansætte medarbejdere]

> Vil det ikke være en god ide at lave et Aps istedet for at have et
> privatejet firma - også nær man tænker på at der skal ansættes medarbejdere.

Det har vel ikke så meget med hinanden at gøre, medmindre du er bange
for at firmaet begynder at give underskud som følge af ansættelsen.

Der er både fordele og ulemper ved et aps, begge dele kan du sikkert få
bedre belyst i gruppen news:dk.erhverv.

Jeg har sat XFUT til erhvervsgruppen på dette indlæg. Det betyder, at
det også sendes til erhvervsgruppen, og at svar på indlægget havner i
erhvervsgruppen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Ryd op i dine højrekliksmenuer med Mmm Free.