porteføjle ???????????
Fra : GK

Dato : 27-07-06 20:38

hvad er det for noget ,, har ikke forstand på aktier .. undre mig bare over
hvad det dækker over den porteføjle

mvh gk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-07-06 21:00

Den 27-07-06 21.38 skrev GK følgende:

> hvad er det for noget ,, har ikke forstand på aktier .. undre mig bare over
> hvad det dækker over den porteføjle

Det er bare et ord for de aktier man ejer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lav flotte fotoalbum til hjemmesiden med JAlbum.

Fra : GK

Dato : 27-07-06 21:09

ok tak for svaret

gk

Fra : Svenne Krap

Dato : 28-07-06 12:55

Kim Ludvigsen wrote:
> Det er bare et ord for de aktier man ejer.

Well. tit hænger det nu også lidt sammen med portefølje teori, dvs læren
om hvordan man sammensætter en "god" kurv af aktier.

Dvs. nøgleord som: disversificering, risk-premium, risikovægtning, beta,
market-rate, korelation, renteniveau, markedsportofolio, makro impulser osv.

Svenne

Fra : Michael

Dato : 29-07-06 13:05

"Svenne Krap" <svenne.u2005@krap.dk> wrote in message
Kim Ludvigsen wrote:
> [...]

market-rate, korelation, renteniveau, markedsportofolio, makro impulser osv.

Sikke nogle farligt fine ord. Jeg aner intet om hvad du snakker om, men har
da tjent 30K på 4 år ved at handle med aktier alligevel....

Jeg har én simpel teori som jeg går efter: Når alle andre sælger, gør jeg
det modsatte og ligeledes sælger jeg når andre køber. Det er muligt, at det
ikke er så smart der hvor du kommer fra, men det virker da hos mig.

Fra : Svenne Krap

Dato : 30-07-06 14:29

Michael wrote:
> Sikke nogle farligt fine ord. Jeg aner intet om hvad du snakker om, men har
> da tjent 30K på 4 år ved at handle med aktier alligevel....

Det kan jo være meget eller lidt afhængigt af hvor mange penge du har
puttet i det. (hvis du fx. har tjent 30K på en investeret million over 4
år, så er jeg ikke imponeret).

Desuden har aktiemarkedet også været ekstremt godt de seneste par år. Se
fx. CMS20 (tidligere kendt som KFX-index'et)

http://finance.yahoo.com/q/bc?s=OMXC20.CO&t=5y&l=off&z=l&q=l&c=

> Jeg har én simpel teori som jeg går efter: Når alle andre sælger, gør jeg
> det modsatte og ligeledes sælger jeg når andre køber. Det er muligt, at det
> ikke er så smart der hvor du kommer fra, men det virker da hos mig.

Det er en temmeligt simpel strategi, men den ser ud til at virke (den er
blevet testet mange gange, og laver normalt et rimeligt afkast).

Det store problem med den er, hvis du hopper på den på toppen af en
bobbel. Forstil dig at have købt nogle af it-aktierne i august 2001 (lad
os sige til kurs 500), som siden da blot er faldet og i dag måske kun er
3-4 kroner værd.

Nogle gange, er det en god ide at købe hvad andre sælger, andre gange er
der en grund til de sælger ;)