størst afkast på 2 år ved lille risiko
Fra : Ukendt

Dato : 13-07-06 18:13

Hej.

Dette er et tænkt eksempel, da jeg ikke har 100.000,- Desværre.

Men hvis jeg har 100.000,- som jeg indenfor maks 2 år vil have til at vokse
størst muligt med mindst mulig risiko, hvad skal jeg så have fat i?

Fra : Jens G

Dato : 13-07-06 19:21

On Thu, 13 Jul 2006 19:12:35 +0200, "Vinther" <.-.> wrote:

> [...]
>
>Men hvis jeg har 100.000,- som jeg indenfor maks 2 år vil have til at vokse
>størst muligt med mindst mulig risiko, hvad skal jeg så have fat i?

Du kan sætte dem i banken.
F.eks. Sparekassen Vestsalling som giver 2,25% på opsparingskonto.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-06 19:51

"Jens G" <nospam051214@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan sætte dem i banken.
> F.eks. Sparekassen Vestsalling som giver 2,25% på opsparingskonto.

Er det bedste mulighed?

Så vidt jeg ved, så giver 100.000 kun ca. 2.250 på et helt år - hvis min
matematik ikke slår fejl.

Fra : Michael

Dato : 13-07-06 20:16

"Vinther" <.-.> wrote in message
> "Jens G" <nospam051214@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Er det bedste mulighed?
>
> Så vidt jeg ved, så giver 100.000 kun ca. 2.250 på et helt år - hvis min
> matematik ikke slår fejl.

Når tidshorisonten og risikovilligheden er så lille, ja så er det absolut
bedste mulighed. Iøvrigt giver Vestsalling 2,50% i øjeblikket (ligesom
Skandiabanken).

Et godt alternativ kunne være garantikapital i f.eks. samme sparekasse. Det
giver 3,25%. Pengene er tabt hvis banken krakker, men sandsynligheden for
det er næsten 0 i øjeblikket.

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 13-07-06 20:37

Michael wrote:
> [...]
> giver 3,25%. Pengene er tabt hvis banken krakker, men sandsynligheden for

Mit spørgsmål er også hypotetisk, men hvad hvis man er lidt mere
risikovillig end den med garantkapitalen? Det drejer sig stadig om 2
år... Hvad skal man så?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Michael

Dato : 13-07-06 23:41

"Peter Knutsen (usenet)" <peter@sagatafl.invalid> wrote in message

> Mit spørgsmål er også hypotetisk, men hvad hvis man er lidt mere
> risikovillig end den med garantkapitalen? Det drejer sig stadig om 2 år...
> [...]

Aktier er jo altid en mulighed, men med en investeringshorisont på 2 år, så
er der en betydelig risiko. 3,25% er såmænd også en ganske udmærket
forrentning ved næsten ingen risiko.

Fra : Andy

Dato : 14-07-06 14:54

> Når tidshorisonten og risikovilligheden er så lille, ja så er det absolut
> bedste mulighed. Iøvrigt giver Vestsalling 2,50% i øjeblikket (ligesom
> Skandiabanken).

Ifølge http://www.skandiabanken.dk/ giver en fastrentekonto med
binding i 2 år 3,55 i rente.

Andy

Fra : KT

Dato : 13-07-06 20:06

Sæt dem på Gevinstopsparing - Millionærkonto eller hvad det nu hedder.
Risikoen er reelt 0 - du får alle dine penge igen - I værste fald med 0
afkast i bedste fald med et million afkast.

Knud

Fra : Michael

Dato : 13-07-06 22:23

"KT" <kt.slett@ttttrivat.dk> wrote in message
> [...]
> Risikoen er reelt 0 - du får alle dine penge igen - I værste fald med 0
> afkast i bedste fald med et million afkast.

Dårlig idé - et 0-afkast er det samme som at tabe penge, da du glemmer at
regne inflationen med.

Fra : KT

Dato : 14-07-06 06:03

Det er jo en 'sikker' invstering - tabet er med den nuværende inflation
yderst begrænset. Chancen for et stort afkast er tilstede - omend ikke
stor - så alt i alt opfylder det vist spørgerens konditioner.
Personligt ville jeg vælge aktier, men her er der jo en væsentlig risiko
udover inflationen.

Knud

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-06 22:47

> [...]
>
> Men hvis jeg har 100.000,- som jeg indenfor maks 2 år vil have til at
> vokse størst muligt med mindst mulig risiko, hvad skal jeg så have fat i?

Hvad med obligationer. Mener at have hørt, at de skulle være rimelig sikre
og giver afkast på måske 7%

Fra : K_T

Dato : 21-07-06 05:41

Du er vel nok dygtig - rådgivning på basis af rygter!

Kan du virkelig finde en sikker obligation til 7% hører jeg gerne nærmere.

Du kan godt finde sikre obligationer - men til en noget lavere procent.
Du kan også finde obligationer som giver 7%, men ikke uden en meget høj
kursrisiko.

Knud

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 21-07-06 16:37

"Vinther" <.-.> wrote in message
> [...]
at vokse
> størst muligt med mindst mulig risiko, hvad skal jeg så have fat i?

Præmieobligationer - man kan stadigvæk købe dem i Sverige.

Fra : K_T

Dato : 21-07-06 17:49

Sgu ikke til 7% uden kursrisiko.

Knud