Hvor mange neonfisk?
Fra : Finn Christensen

Dato : 20-09-06 18:20

Jeg har et 200 liters akvarium og en mangeårig drøm om primært at have en
kæmpestor stime neonfisk gående i det....

Nu er det igang og har været det et stykke tid, meeeeeeen man synes jo at
stimen gerne måtte være så stor som mulig.
Ud over neonfiskene, så har jeg 10 fredelige kileplet barber og 3
pansermaller hyggende rundt i vandet

Hvor mange neonfiks synes I vil være sundt at have gående i de 200 liter?

Finn

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 22-09-06 21:05

"Finn Christensen" <finncSLETDETTE@webhuset.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pansermaller hyggende rundt i vandet
>

> Hvor mange neonfiks synes I vil være sundt at have gående i de 200 liter?

Hej Finn

Jeg ville nok vælge en stime på 30-40 stk.
Den kan "sundhedsmæssigt" godt blive noget større, men stimen skal også have
plads til at bevæge sig.
Jeg har netop 30 stk. gående i et 160 liters.
NB. Hvis de ikke vil danne stime, så nedsæt bevægelsen i vandet.

Hilsen
Jørgen

Fra : Finn Christensen

Dato : 23-09-06 08:50

> Hej Finn
>
> Jeg ville nok vælge en stime på 30-40 stk.

Orv det var ikke mange?
Tænker på at i fiskeforretningen der er der jo flere hundrede.....

> Den kan "sundhedsmæssigt" godt blive noget større, men stimen skal også
> have plads til at bevæge sig.
Jeg synes der er såååå meget plads i vandet... hehe - de er jo ikke store de
små neonbanditter

> Jeg har netop 30 stk. gående i et 160 liters.
Okies

> NB. Hvis de ikke vil danne stime, så nedsæt bevægelsen i vandet.

Orv det kunne jeg nok bruge det tip - for jeg synes de er spredt ud over
hele forretningen.... hørte et sted at det var fordi de var trygge når de
ikke samler sig med mindre man er ved akvariet....
Men jeg vil da prøve at rette på "udstødningen" fra pumpen og se hvordan de
reagerer....

Tak Jørgen!

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 26-09-06 09:21

> Orv det var ikke mange?

Hej igen Finn

Det flotte ved sådan en flok Neon er jo ikke bare farven, men det at de
"vandrer" rundt samlet i en stime.
Hvis flokken bliver for stor, så får du ikke denne virkning.
Jeg holder meget af en kraftig beplantning i den ene ende, samt eventuelt et
par store Scalarer som kontrast til det hele.

Hilsen
Jørgen