engelsk melodi
Fra : noboby

Dato : 18-09-06 20:59

Hejsa

Er der nogen der ved hvad den melodi hedder som der bliver spillet i Royal
albert hall hvor alle svinger med flaget ?.
Den findes også på dansk i flere udgaver med flere kunstner.
Håber på svar snart.

Hilsen Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-09-06 21:14

noboby <jens_dk@hotmail.com> wrote:
> [...]
> i Royal albert hall hvor alle svinger med flaget ?.
> Den findes også på dansk i flere udgaver med flere kunstner.

Den hedder "Pomps And Circumstances" (Land of hope and glory) og er
skrevet af Edvard Elgar.

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-09-06 21:25

Tove Krieger <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

> Den hedder "Pomps And Circumstances" (Land of hope and glory) og er
> skrevet af Edvard Elgar.

Kommer lige til at tænke på. Det er da den sidste promadekoncert du
tænker på ikke ?

Og så lige en rettelse. Det hedder kun "Circumstance" der er ikke
noget s til sidst, og Komponisten hedder Edward Elgar med dobbelt W.
Jeg kom lige til at kludre lidt i det.

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Eliasen

Dato : 19-09-06 21:58

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in message

> Og så lige en rettelse. Det hedder kun "Circumstance" der er ikke
> noget s til sidst, og Komponisten hedder Edward Elgar med dobbelt W.
> Jeg kom lige til at kludre lidt i det.

Hvis du vil rette det helt til, skal du lige fjerne dit 's' i Pomps.

--
Eliasen

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-09-06 10:17

Eliasen <kyskoen@stofanet.dk> wrote:

> Hvis du vil rette det helt til, skal du lige fjerne dit 's' i Pomps.

LOL

Tak skal du ha' Eliasen. Selvfølgelig skal det være helt korrekt, så
s'et er fjernet :)

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : noboby