Store bogstaver til små bogstaver
Fra : Meineche

Dato : 14-09-06 13:09

Jeg mener at kunne huske der findes en funktion der kan ændre store
bogstaver til små (noget med UPPERCASE).

I excel skal jeg i en kolonne skal jeg eksempelvis have ændret data som kan
se ud som følgende:

FRA:

MARSELISBORG BOULEVARD 33

TIL:

Marselisborg Boulevard 33

Det vil sige der skal tages hensyn til mellemrum - første bogstav efter med
stort!

Fra : Harald Staff

Dato : 14-09-06 15:53

Sub ProperCase()
Dim cel As Range
For Each cel In Intersect(Selection, ActiveSheet.UsedRange)
cel.Formula = StrConv(cel.Formula, vbProperCase)
Next
End Sub

HTH. Beste hilsen Harald

"Meineche" <ib@sletdettemeineche.dk> skrev i melding