Tilbud (Gratis) Solid Edge Free 2D Draftin~
Fra : Peter A. Jensen

Dato : 13-09-06 21:42

Lige nu er der Fri download af "Solid Edge 2D drafting".
Hvor ? her: http://www.solidedge.com/free2d/

Der kan:
Tegnes parametrisk.
Diagrammeres.
Anvendes blokke fra AutoCAD.
Editeres tegninger fra Solid Edge Draft,
samt AutoCAD.

Mvh Peter

Fra : Lars

Dato : 14-09-06 13:33

In article <45086cdd$0$4160$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
PeterFUP@danmark.dk says...
> Lige nu er der Fri download af "Solid Edge 2D drafting".

> Editeres tegninger fra Solid Edge Draft,
> samt AutoCAD.

Man skal blot være opmærksom på at non-Autodesk produkter ikke er 100%
dwg kompatibel, idet de kun har adgang til komponent-software fra Open
Design Alliance

--
Best regards

Lars

Fra : Bent Løkke

Dato : 16-09-06 16:01

Det lyder da rigtig spændende. Hvor findes der dog rigtig meget godt og
gratis eller billig software efterhånden. De producenter af software som
mener, at et godt CAD produkt skal koste en formue, har da vist et problem.

Har du fået installeringen til at virke ?

Med venlig hilsen
Bent Løkke

Fra : Bent Løkke

Dato : 23-09-06 20:19

Hej Peter

Så er den installeret og afprøvet. Det ser rigtig godt ud.

Jeg ser ikke nogen grund til at man skulle bruge så meget som en krone mere
på AutoCad og opgraderinger. Der er jo som regel ikke nogen særlige
forbedringer alligevel.

Nej så hellere bruge nogle penge på noget 3D CAD, hvis man har nogle penge
man skal have brugt.

Jeg skal undervise i AutoCad i næste uge. Der vil jeg tage det med og
fortælle om det som et godt alternativ til AutoCad.

Takker mange gange for oplysningen Peter.

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 25-09-06 20:35

"Bent Løkke" <bent.lk@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fortælle om det som et godt alternativ til AutoCad.
>
> Takker mange gange for oplysningen Peter.

Har desværre ikke fået tid til at prøve, Men forventer da et rimeligt
produkt,
SolidEdge fra samme firma står for mig stadig som et kompetent produkt også
selv om det er længe siden jeg har brugt det.

Mvh Peter