Udregning af de der point fra vægtvogterne
Fra : Ukendt

Dato : 08-09-06 19:23

Hejsa

hvordan finder man frem til, hvor mange point man må indtage om dagen??

//Alemat

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 08-09-06 19:52

"Alemat" <tuttifrutti> skrev i en meddelelse

Tjek din mail, har lige mailet til dig

Knus Bolette

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-09-06 09:07

Bolette Nielsen skrev den 08-09-2006 20:51:
> "Alemat" <tuttifrutti> skrev i en meddelelse
>
> Hej
>
> Tjek din mail, har lige mailet til dig
>
> Knus Bolette

Hvad er det der er så hemmeligt?

mvh

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Dorthe

Dato : 09-09-06 09:38

Carsten Riis skrev:

> Hvad er det der er så hemmeligt?
>

> mvh
>

> Carsten Riis
> www.de3faktorer.dk
Intet - vi er bare nogen der betaler for at være medlem og dermed få
diverse pointsystemer

/Dorthe

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-09-06 09:49

Dorthe skrev den 09-09-2006 10:38:

> Intet - vi er bare nogen der betaler for at være medlem og dermed få
> diverse pointsystemer

Hvilket der så gør det hemmeligt eller hvad?

Hvis den tankegang gælder for Bolette, så ville hun slet ikke dele med
Alemat.

Hvorfor er man "medlem" hos WW? Man indgår vel i et køber/sælger
forhold med WW.

Det måske finere, at være medlem end at være kunde?

(og ja, det gælder også fitness"klubber" og andre
"numåvihellerepakkevoresforholdtilkunderneindietmedlemskab"-organisationer.

mvh

Carsten

Fra : Dorthe

Dato : 09-09-06 15:00

Carsten Riis skrev:

> [...]
>

> (og ja, det gælder også fitness"klubber" og andre
> "numåvihellerepakkevoresforholdtilkunderneindietmedlemskab"-organisationer.

Kald det hvad du vil - Hvis du mener det er et køber/sælger forhold, så
vil jeg sgu gerne give alle mine penge til den der "køber" min overvægt
for bestandigt.
Nu giver jeg penge for gode råd og et ugentlig "spark-i-røven" møde. Det
er helt fint for mig at andre vil have "opskriften" - de får den bare
ikke af mig. Mine sure penge går til at JEG bliver slankere - sådan er
jeg så egoistisk

Mvh Dorthe

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-09-06 16:20

> [...]
> af mig. Mine sure penge går til at JEG bliver slankere - sådan er jeg så

Men det var Bolette ikke, og deraf spørgsmålet. Hvorfor sende til dem, der
spørger, men ikke gøre det i gruppen?

Mvh Maria

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 09-09-06 21:03

> Men det var Bolette ikke, og deraf spørgsmålet. Hvorfor sende til dem, der
> spørger, men ikke gøre det i gruppen?

Fordi points udregnes for hver enkelt person

Knus Bolette
www.boletts.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-09-06 22:42

> Fordi points udregnes for hver enkelt person

Men metoden er ens. Det er kun antallet af point, der er forskelligt.

Mvh Maria

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-09-06 16:41

Dorthe skrev den 09-09-2006 15:59:

> Kald det hvad du vil - Hvis du mener det er et køber/sælger forhold, så
> vil jeg sgu gerne give alle mine penge til den der "køber" min overvægt
> for bestandigt.

Du er i hvert fald igang med at komme af med penge.

delen med for bestandig.
Det vil kun tiden vise.

Hvis det lykkedes, så er pengene givet godt ud.
Men hvad hvis det ikke lykkedes, så er pengene brugt alligevel.

> [...]
> er helt fint for mig at andre vil have "opskriften" - de får den bare
> ikke af mig. Mine sure penge går til at JEG bliver slankere - sådan er

Kig lige op fra dit navlepilleri. Se lige at verdenen er større og du
bliver mindre.

Hvilken ulempe møder du ved ikke at "holde på hemmeligheden"? Hvordan
forhindrer denne vidensdeling dit vægttab?

Ved du hvordan usenet/nyhedsgrupperne fungerer? Det fungerer i hvert
fald ikke ved, at skribenterne undlader at dele viden/information med
hinanden.

mvh

Carsten

Fra : Dorthe

Dato : 09-09-06 17:00

Carsten Riis skrev:

> [...]
>

> Ved du hvordan usenet/nyhedsgrupperne fungerer? Det fungerer i hvert
> fald ikke ved, at skribenterne undlader at dele viden/information med

Jeg vil meget gerne dele min viden med andre - hellere end gerne, men
hvorfor skal jeg betale for noget mens andre bare vil ha'??

Det er jo heller ikke nok at vide hvordan man udregner det antal point
man skal have - man skal jo også vide hvor mange point hver enkelt
madvare giver...så det er næste spørgsmål.....

Tilgiv at jeg ikke hjælper med dette Men jeg hjælper meget gerne med
info og hjælp i form af et spark i den rigtige retning - og for mig var
WW den rigtige retning, foreløbig er der røget 18 kg (og de er IKKE
taget på i nylig graviditet)

Vidensdeling er ok - nas gider jeg ikke....egotripper igen

God aften,
Dorthe

Fra : Birger

Dato : 09-09-06 20:23

> [...]
> i nylig graviditet)
>
> Vidensdeling er ok - nas gider jeg ikke....egotripper igen

Holdkæft hvor er du bare en NAR at høre på.
Det slipper jeg heldigvis for at hører på i fremtiden....... **PLONK**

Her er hvad jeg har fundet:
(kcal/50) + (gram fedt/12) - (gram kostfibre/5)

Fra : Stefan Holm

Dato : 10-09-06 10:59

Birger wrote:

> Holdkæft hvor er du bare en NAR at høre på.
> Det slipper jeg heldigvis for at hører på i fremtiden....... **PLONK**
>

> Her er hvad jeg har fundet:
> (kcal/50) + (gram fedt/12) - (gram kostfibre/5)

Der er forskel på den amerikanske og den europæiske pointudregning (hvorfor
ved jeg ikke). I Danmark er formlen i hvert fald

(energi i kcal/60)+(gram fedt/9) afrundet til nærmeste halve.

--
Stefan Holm
"Why is that ninja smoking a cigarette?"

Fra : Birger

Dato : 10-09-06 12:02

> [...]
>
> --
> Stefan Holm
> "Why is that ninja smoking a cigarette?"

Oki.
Takker for at du fik det rettet.

Vi er til for at hjælpe hinanden

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-09-06 21:05

Dorthe skrev den 09-09-2006 18:00:

> Jeg vil meget gerne dele min viden med andre - hellere end gerne, men
> hvorfor skal jeg betale for noget mens andre bare vil ha'??

Sådan kan du sige om resten af usenet.

husk det næste gang du spørger om babyalarmer, at du jo bare kan betale
for begge babyalarmer for at finde ud hvad der er bedst.

Eller hvad med, at du næsten gang bare køber dig fattig i batterier før
du "vil ha" af andres viden om batterier.

> Det er jo heller ikke nok at vide hvordan man udregner det antal point
> man skal have - man skal jo også vide hvor mange point hver enkelt
> madvare giver...så det er næste spørgsmål.....

Jep.
Så må man svare på det så godt som man kan

> Vidensdeling er ok - nas gider jeg ikke....egotripper igen

Jep, husk lige næste gang du har brug for hjælp, at der er en venlig
sjæl som ikke er på samme trip.

mvh

Carsten Riis

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 09-09-06 20:59

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er det der er så hemmeligt?

Hej Carsten

Det er såmen ikke nogen hemmelighed, jeg hjælper gerne andre også, men har
det interesse for andre hvad Alemat må spise af point?, det udregnes jo for
hver enkelt person

Så ingen hemmelighed herfra

Knus Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-09-06 21:07

Bolette Nielsen skrev den 09-09-2006 21:59:
> [...]
>
> Det er såmen ikke nogen hemmelighed, jeg hjælper gerne andre også, men har
> det interesse for andre hvad Alemat må spise af point?,

Det der er interessant er hvordan WW kommer frem til antallet af point.

antallet er point er uinteressant

> det udregnes jo for
> hver enkelt person
>
> Så ingen hemmelighed herfra

Hvordan regnes det ud? "formlen" er vel ikke så individuel som du
giver udtryk for.

mvh

Carsten

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 09-09-06 21:49

> Hvordan regnes det ud?

for at man kan fortælle hvor mange points man må få skal man vide hvor aktiv
man er i sit erhverv, ens alder, ens vægt, om man er over eller under 160,
om man er mand eller dame

Knus Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-09-06 22:08

Bolette Nielsen skrev den 09-09-2006 22:48:
> [...]
> man er i sit erhverv, ens alder, ens vægt, om man er over eller under 160,

Og alt dette sættes ind i en formel af en eller anden slags.
Hvad ganger du med hvad og hvad trækker du fra osv osv osv.

Af de faktorer du nævner har du her mine "tal"

Aktivitet: kontorjob, men cykler 5 gange om ugen 2 dagligt 8 kilometer
derudover mindst 1 gang om ugen i motionscenter for en blanding af
konditions og styrketræning (kan ikke sige kalorieforbrug med sikkerhed,
men sveder det kommer jeg til).

Alder: 34
Vægt: 114
Højde: 187cm (står der vist i passet). Så det må være over 160.
Køn: Mand

Lidt ligesom matematiklæreren i folkeskolen er jeg ligeglad med
resultatet, men mere intersseret i processen frem til resultatet.

mvh

Carsten

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 09-09-06 21:53

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> wrote in message

> Det er såmen ikke nogen hemmelighed, jeg hjælper gerne andre også, men har
> det interesse for andre hvad Alemat må spise af point?

Det er heller ikke det, der bliver spurgt om... der bliver spurgt hvordan
man finder frem til det - ikke hvor mange point. Det er da et kæmppegodt
spørgsmål - jeg ville f.eks. godt vide hvor mange point jeg må få hver
dag... ikke at jeg spiser efter vægtvogterne, men nu er jeg temmelig
nysgerrig af natur.

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, stud. med.
Web: http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 11-09-06 10:02

"Mikkel Gybel Jensen" <mgj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Det er heller ikke det, der bliver spurgt om... der bliver spurgt hvordan
> man finder frem til det - ikke hvor mange point.

I du milde.. sikke en debat. *S*

Det tog mig ganske få minutter at finde den formel:

http://www.healthyweightforum.org/eng/articles/weight_watchers_points/

Mvh. Lisbeth

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-09-06 19:09

Lisbeth Jacobsen skrev den 11-09-2006 11:02:
> [...]
>
> I du milde.. sikke en debat. *S*
>
> Det tog mig ganske få minutter at finde den formel:

Den fandt jeg også.

Men hvad er det for noget snak omkring:

- køn
- erhverv