Mangler Rollespillere
Fra : Anette Larsen

Dato : 05-09-06 15:43

Vi Mangler Rollespillere..

Vi er en gruppe rollespillere fra trekantområdet, der er på udkik efter
andre spillere og GMér naturligvis.

Vi spiller Alt muligt, lige fra Fantazy til Near furtur RPG og alt der i
mellem.

Hvis der er nogen der skulle være interesseret, så kik forbi vores
hjemmeside, hvor du også kan kontakte os.
Det er nemlig meget sjældent at jeg kommer her inde på dette forum.

Men kik forbi, forhåbentlig giver denne annonce resultat, da vi efter hånden
har fået en stor spiller mangel.

http://vrl.bravehost.com

sl.

Fra : Kuruderu

Dato : 07-09-06 15:46

"Anette Larsen" <steen_larsen@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Det er nemlig meget sjældent at jeg kommer her inde på dette forum.
>
> Men kik forbi, forhåbentlig giver denne annonce resultat, da vi efter

Er det egentlig ikke en generel tendens når man når væk fra de helt store
byer i DK?
Jeg ved at lokalt her i sønderborg har vi hård "konkurrence" fra Ungdoms
skoler, intet nyt der men sågar folkeskolerne er begyndt at have Rollespil
som valgfag.
Det gør jo unøgteligt at de fleste nye spillere får stillet deres lyst til
at spille. Hvilket igen gør at vi ikke får nye folk til at møde op i
klubben/erne. Er der andre områder der har samme problem som vi har her i
sønderborg? Hvad har i gjort/gør i for at få flere folk til at være
opmærksom på de tilbud i har? har det virket?

Mvh

Leo Knøsgaard
Formand for MAGNet
www.magneticon.dk

Fra : Anette Larsen

Dato : 07-09-06 17:40

Ja,,og nej!! Kan sagtens se din pointe. Faktisk er vi i lidt samme situation
.. Jeg skal dog lige skynde mig at sige, at sådan har det ikke altid været.
Vi har faktisk for en del år tilbage, haft en udmærket samarbejde med
ungdomsskolerne ( i Fredericia) Vi fik på daværende tidspunkt en del nye
medlemmer af den vej.

Dette er så desværre stoppet nu. Det er muligt, at det lidt er vores egen
skyld, hvis vi har været for dårlige til at gøre opmærksomme på os selv.

Samtidigt er det lidt specielt for os, da vi ikke har et dissideret
foreningslokale, men må "nøjes " Med vore private hjem, til at samle vore
spillere i.

Sl.

Fra : Henrik

Dato : 09-09-06 08:06

"Kuruderu" <kuruderu@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det egentlig ikke en generel tendens når man når væk fra de helt store
> byer i DK?

Det er faktisk lidt en forlængelse af Ehud Olmert's indlæg "Hvad gik der
galt"
(http://groups.google.dk/group/dk.fritid.rollespil/browse_thread/thread/013662049a781a03/d7a9e9cf247dfcbc?hl=da#d7a9e9cf247dfcbc)

Problemet findes i hvert fald også i Nordjylland, hvor rollespil uden for de
etablerede klubber er et sjældent fænomen.

> [...]
> sønderborg? Hvad har i gjort/gør i for at få flere folk til at være
> opmærksom på de tilbud i har? har det virket?

Initiativerne fra folke- og ungdomsskolerne må da netop stimulere det
fremtidige rollespilsmiljø. Folk går vel ikke i folke- og ungdomsskole hele
livet. Har I gjort en indsats for netop at "tage over", hvor skolerne
slutter?

Fra : Arne Tve-måne

Dato : 09-09-06 10:18

"Henrik" <en@gylidg.emailadresse> wrote in message

> [...]
> fremtidige rollespilsmiljø. Folk går vel ikke i folke- og ungdomsskole
> hele livet. Har I gjort en indsats for netop at "tage over", hvor skolerne

Men er det ikke netop kun Live de lærer i skolerne? Så vidt jeg ved, så
bruger de en hulens masse tid på tema-uger, hvor de syer kapper, og laver
våben og rustning af papmache.

I øvrigt har jeg en ide om, at Live også mere er blevet en form for
advanceret røver og soldater, hvor historie og rolle-elementet er skudt godt
i baggrunden. Og er egentligt ikke af den opfattelse, at Live skaffer flere
rigtige rollespillere.

Fra : Henrik

Dato : 12-09-06 06:16

"Arne Tve-måne" <a@a.a> skrev i en meddelelse

> Men er det ikke netop kun Live de lærer i skolerne? Så vidt jeg ved, så
> bruger de en hulens masse tid på tema-uger, hvor de syer kapper, og laver
> våben og rustning af papmache.

I folkeskolerne tror jeg at rollespil = Live. Anderledes er det dog i
ungdomsskolerne (så vidt jeg ved), hvor der findes hold for pen-and-paper
rollespil.

Helt enig