Nokia unlock kabel
Fra : Lasse

Dato : 03-08-06 18:31

Hey Group

Hvor køber jeg et nokia kabel
til unlocking af Nokia 6280?
og er det til at finde ud af?

Hilsen Lasse

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 03-08-06 19:33

Den kan ikke lukkes op med et kabel !

"Lasse" <ltj@nethost.#dk> skrev i en meddelelse
news:9pqAg.2317$Pj3.399@news.get2net.dk...
> Hey Group
>
> Hvor køber jeg et nokia kabel
> til unlocking af Nokia 6280?
> og er det til at finde ud af?
>
> Hilsen Lasse

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 03-08-06 21:08

"Sønderbronx (6400)" <ingenmail@tak.dk> skrev i en meddelelse
> Den kan ikke lukkes op med et kabel !

A hvad ? vis nu manden har løsnigen . men mangler kablet !
/ad

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 03-08-06 21:26

Den kan ikke lukkes op endnu !

Fra : DirectX

Dato : 03-08-06 21:28

Tja, selvfølgelig har han den.... Der er mange STORE unlockere og de har
den ikke så helt sikkert et relevant spørgsmål..... NOT

C@ss

Fra : Lasse

Dato : 03-08-06 21:41

DirectX wrote:
> Tja, selvfølgelig har han den.... Der er mange STORE unlockere og de har
> den ikke så helt sikkert et relevant spørgsmål..... NOT

> [...]
Takker.. men jeg er stadig lidt i tvivl her?
Har i et link eller noget?
kan jeg eller kan jeg ikke? piv snøft og hulk?
/Lasse

Fra : Lasse

Dato : 03-08-06 21:43

Lasse wrote:

> Takker.. men jeg er stadig lidt i tvivl her?
> Har i et link eller noget?
> kan jeg eller kan jeg ikke? piv snøft og hulk?
> /Lasse
De kan vel gøre det i en tele butik, så hvorfor kan jeg ikke?
uncracked crypto eller hvad er grunden (newbie mig)
/Lasse

Fra : Lars, 12unlock

Dato : 03-08-06 23:04

> De kan vel gøre det i en tele butik, så hvorfor kan jeg ikke?
> uncracked crypto eller hvad er grunden (newbie mig)
> /Lasse

Du er lidt på rette spor kan man sige, det handler faktisk om "uncracked
crypto"

6280 og en række andre nye Nokia modeller som f.eks N serien er bygget op på
noget der hedder en BB5 platform (Base Band 5) og der er benyttet endnu
ukendt algoritme og omfatter kommunikation mellem flere chip på PCB. Det er
der på nuværende ingen der har kunnet knække pånær en serber ved navn Dejan
Kaljevic som må betegnes som en pioner undenfor unlock og gsm teknologi i
det hele taget. Han har netop udviklet en box som for øjeblikket bliver
testet af en snæver kreds af personer dernede i Belgrad. Den bliver ikke for
hvide mennesker at købe, og teknologien bagved indbefatter at tlf. adskilles
og der skal påmonteres 4 eller måske flere testpoint ledninger på PCB
samtidig med at f.eks CA-53 eller DKU-2 usb kabel er tilkoblet sammen med
denne box. Læs evt. mere her:
http://forum.gsmhosting.com/vbb/showthread.php?t=312671

Ang. spørgsmålet om Telebutikker kan unlocke den, så er svaret JA, med den
korrekte kode som hører sammen med tlf. IMEI, det koster så bare mindst
500,- at få koden udleveret før tid.

Der forlyder rygter om at Nokia's autoriserede værksteder som f.eks
Telecare, er blevet forsynet med en sikkerheds dongle kaldet SX-5 (leveret
af Nokia selv) som sammen med deres org. Phoenix udstyr skulle kunne hhv.
låse eller låse dem op efter f.eks garanti rep. Men her taler vi om udstyr
til flere hundrede tusinde.

--
Mvh. Lars, 12unlock

Fra : Allan Riise

Dato : 03-08-06 21:43

Lasse wrote:

> Takker.. men jeg er stadig lidt i tvivl her?
> Har i et link eller noget?
> kan jeg eller kan jeg ikke? piv snøft og hulk?

Kan *ikke*

--
Allan Riise