Performance på SAN
Fra : Lars Kim Lund

Dato : 01-09-06 15:01

Hej.

Jeg har brug for nogle referencetal for SAN. Hvis du har et SAN og vil
hjælpe så må du gerne køre hdtach og skrive resultatet.

http://www.simplisoftware.com/Public/index.php?request=HdTach

Gerne med oplysninger om SAN, server, disktyper, antal spindles, raid
level osv.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-06 15:42

Lars Kim Lund wrote:
> [...]
>
> http://www.simplisoftware.com/Public/index.php?request=HdTach
>
> Gerne med oplysninger om SAN, server, disktyper, antal spindles, raid

hvor stort vil du op? kunne nok trække nogle tal på nogle IBM ESS Shark
til dig.

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 01-09-06 17:10

"Claus Albæk (Kbh.)" <claude@eugina.dk> wrote:

>hvor stort vil du op? kunne nok trække nogle tal på nogle IBM ESS Shark
>til dig.

Det ville da være interessant.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 01-09-06 18:05

Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk> writes:

> Jeg har brug for nogle referencetal for SAN. Hvis du har et SAN og vil
> hjælpe så må du gerne køre hdtach og skrive resultatet.

Jeg har en HP MSA30 (som vist er identisk med
MSA<et_eller_andet_større_tal>, bare uden fibre channel) sluttet til
en HP DL 585.

> http://www.simplisoftware.com/Public/index.php?request=HdTach

Det virker nok ikke med min maskine der kører Debian GNU/Linux. Er du
interesseret i tal fra bonnie++?

--
Jacob - www.bunk.cc
Do not try this at home.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 01-09-06 18:07

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote:

> [...]
>en HP DL 585.

>Det virker nok ikke med min maskine der kører Debian GNU/Linux. Er du

joda.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin Kiefer

Dato : 02-09-06 09:17

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse
..

> Jeg har en HP MSA30 (som vist er identisk med
> MSA<et_eller_andet_større_tal>, bare uden fibre channel) sluttet til
> en HP DL 585.

MSA30 er ikke et SAN, det er en diskhylde. der f.eks. kan tilsluttes et
MSA500/MSA1000 og opefter. Eller som du selv har gjort en server med en U320
raid-controller.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 01-09-06 19:35

> joda.

------Sequential Output------ --Sequential Input- --Random-
-Per Chr- --Block-- -Rewrite- -Per Chr- --Block-- --Seeks--
Size K/sec %CP K/sec %CP K/sec %CP K/sec %CP K/sec %CP /sec %CP
63G 56185 95 117356 44 72794 17 58531 85 236779 26 387.9 0
------Sequential Create------ --------Random Create--------
-Create-- --Read--- -Delete-- -Create-- --Read--- -Delete--
files /sec %CP /sec %CP /sec %CP /sec %CP /sec %CP /sec %CP
16 2994 99 +++++ +++ +++++ +++ 3403 99 +++++ +++ 10965 100

Det var egentlig ikke helt så imponerende som jeg havde troet. Til
hverdag har jeg ellers indtryk af at det rykker meget pænt. Det er en
som sagt en HP DL 585 med Linux 2.6.15 og en HP SmartArray 6400 der
kører RAID 5 hen over 10 146 GB 15.000 RPM diske af ukendt fabrikat.

--
Jacob - www.bunk.cc
If you don't like the way I drive, stay off the sidewalk!

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-09-06 21:03

On Fri, 01 Sep 2006 16:01:03 +0200, Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk>
wrote:

> http://www.simplisoftware.com/Public/index.php?request=HdTach

HdTach er vel ikke særlig repræsentativ for den performance man vil se
ved flerbruger/multitasking-brug?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 01-09-06 21:23

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>HdTach er vel ikke særlig repræsentativ for den performance man vil se
>ved flerbruger/multitasking-brug?

Nej, idet det er enkelttrådet. Men det giver et simpelt billede af
læsehastighed, hvilket faktisk er det jeg skal bruge referencetal for
i den konkrete situation.

Det er dog skægt at se hvad der sker i f.eks. nbench når man skruer op
for parallismen og sammenligne SAN og f.eks. et lokalt RAID-1.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Morten L

Dato : 03-09-06 10:20

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://www.simplisoftware.com/Public/index.php?request=HdTach
>
> Gerne med oplysninger om SAN, server, disktyper, antal spindles, raid

Så vidt jeg husker - vi testede på en EVA4000 med ca. 30 300GB diske
Så længe filstørrelsen er <nogle hundrede Mb, ja - så ligger performence ret
tæt på hvad der kan vrides gennem en 2GB fiber
jeg fik aldrig testet om multipath gav noget yderligere perf.
Der var ikke den store forskel på VRAID-1 og VRAID5 - igen - det var kun en
singlethreaded app...

/Morten