udregning af vulume i en cylinder
Fra : noboby

Dato : 31-08-06 18:50

Hejsa

Jeg håber nogen kan hjælpe med sub. og gerne på en simpel måde :) mener det
er noget med (Højde x diameter x 3,14 men lad lige et ord falde .
PS. gerne hurtig

Hilsen Jens

Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 03-09-06 09:27

noboby wrote:

> [...]
>
> Jeg håber nogen kan hjælpe med sub. og gerne på en simpel måde :) mener det
> er noget med (Højde x diameter x 3,14 men lad lige et ord falde .

Hej Jens

Du kan også få svaret på (uden kodeord som på www.multimediakontoret.dk):

http://da.wikipedia.org/wiki/Slagvolumen_%28motor%29

Somebody

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 03-09-06 09:56

Glenn Møller-Holst wrote:

> Hej Jens
>
> Du kan også få svaret på (uden kodeord som på www.multimediakontoret.dk):
>
> http://da.wikipedia.org/wiki/Slagvolumen_%28motor%29
>
> Somebody

Hej Jens

volumet - også bedre kendt som rumfanget for en cylinder er:

cyl_rumfang=cylinderendeflade_areal*cylinderhøjde

cylinderendeflade_areal = pi * r^2 = pi/4 * d^2

r er cylinderens radius
d er cylinderens diameter
pi er ca. 3,14

-

Samlet formel:

cyl_rumfang= cylinderhøjde * pi * r^2 = pi/4 * d^2

/Glenn

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 03-09-06 09:58

Glenn Møller-Holst wrote:

> [...]
>
> -
>
> Samlet formel:
>
> cyl_rumfang= cylinderhøjde * pi * r^2 = pi/4 * d^2

Den sidste formel skulle have været:

cyl_rumfang= cylinderhøjde * pi * r^2

eller

cyl_rumfang= cylinderhøjde * pi/4 * d^2