Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
(Computer) system til mange indgående numr~
Fra : Morten

Dato : 30-08-06 21:34

Hej

Jeg skal bruge et system - sansyneligvis et der køer via en PC - hvor folk
kan omstille deres telefon til mit nummer, og når jeg så modtager opkaldet
kan jeg se hvilket nummer det kommer fra.

Altså, en person ringer til nummer 20 20 20 20 - han svarer ikke, og
opkaldet bliver omstillet til mig.

Så skal jeg kunne se på min skærm, at personen der nu bliver stillet om til
mig, har ringet på 20 20 20 20 ...

Nogen der kan hjælpe?

/Morten

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-08-06 21:50

Morten explained :
> Altså, en person ringer til nummer 20 20 20 20 - han svarer ikke, og opkaldet
> bliver omstillet til mig.

Du vil altså lave et callcenter ?

> Så skal jeg kunne se på min sk¿rm, at personen der nu bliver stillet om til
> mig, har ringet på 20 20 20 20 ...

Hvis ikke du kan se det ved at viderestillingen får det A nummer som
der er ringet til (fordi den telefon ringer videre) så skal du have fat
i en r¿kke numre så du kan tildele hver enkelt kunde et nummer som de
viderestiller til.

"Tell them, what youÿre going to tell them Then tell them And then tell
them, what you just told them" - Nancy Graham

Fra : Morten

Dato : 31-08-06 07:44

> Du vil altså lave et callcenter ?

Nej ...

> [...]
> der er ringet til (fordi den telefon ringer videre) så skal du have fat
> i en r¿kke numre så du kan tildele hver enkelt kunde et nummer som de

Okay - jeg tænker bare at mange i dag har hemmelige numre, specielt firmaer
der har mange linier og egen telefoncentral osv. Så den løsning du foreslår
ville vel ikke blive særlig stabil hvis man havde mere end et par stykker,
der viderestillede?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-08-06 17:05

on 31-08-2006, Morten supposed :

> [...]
> ville vel ikke blive særlig stabil hvis man havde mere end et par stykker,

Det har du fuldstændig ret i og derfor vil jeg anbefale den anden
løsning jeg nævnte: en nummerserie så du kan tildele hver enkelt kunde
et nummer de skal viderestille til så du kan identificere dem ud fra
hvilket nummer der ringes *til*. Sådan fungerer det på mange callcentre
og lign.

"The reason there are two senators for each state is so that one can be
the designated driver." - Jay Leno

Fra : Ole Stigaard

Dato : 02-09-06 19:14

Thu, 31 Aug 2006 18:05:22 +0200, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> skrev:

> [...]
> et nummer de skal viderestille til så du kan identificere dem ud fra
> hvilket nummer der ringes *til*. Sådan fungerer det på mange callcentre

- og da man kan få sig et rigtigt telefonnummer for kr. 7,5 pr. md, burde
det jo ikke være noget problem
-Men efter hvad jeg har forstået, kunne en asterisk server meget vel være
det du ledte efter. Da kan du sætte et (stort) antal IP-telefonnumre op,
med kald til det samme apparat. Enten via en adaptor eller med et
telefonkort i pc'en

Ole

Fra : Morten

Dato : 03-09-06 20:05

"Ole Stigaard" <spam1@stigaard.net> skrev i en meddelelse
news.te9jl0aa73aafo@dpiii...
> Thu, 31 Aug 2006 18:05:22 +0200, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> skrev:
>
> - og da man kan få sig et rigtigt telefonnummer for kr. 7,5 pr. md, burde
> det jo ikke være noget problem

Det kunne du nok godt have ret i - hvor fås de til den pris?

> [...]
> det du ledte efter. Da kan du sætte et (stort) antal IP-telefonnumre op,
> med kald til det samme apparat. Enten via en adaptor eller med et

Det er nok det ja! - hvordan foregår det mere nøjagtigt ...

Jeg køber en server, og installere selv Astetisk (http://www.asterisk.org/)
på, eller er det en speciel server?

Jeg køber 100 numre, og sætter dem alle op på samme server, til at blive
besvarret på samme telefon/PC, sådan at jeg kun skal bruge den samme mængde
hardware uanset om jeg har 100 eller 200 numre?

PC'en kan så med den rette software skrive hvilket af numrene der er ringet
ind på? (og kender du en software der kan dette)?

/Morten

Fra : Ole Stigaard

Dato : 03-09-06 21:41

Sun, 03 Sep 2006 21:04:42 +0200, Morten <NOSPAM_post@simonsen.mail.dk>
skrev:

> "Ole Stigaard" <spam1@stigaard.net> skrev i en meddelelse
> news.te9jl0aa73aafo@dpiii...

> Det kunne du nok godt have ret i - hvor fås de til den pris?

Det er prisen hos musimi, hvis du skal have store serier, er der sikkert
også rabat at hente andre steder.

> Det er nok det ja! - hvordan foregår det mere nøjagtigt ...
>
> Jeg køber en server, og installere selv Astetisk
> (http://www.asterisk.org/)
> på, eller er det en speciel server?

Enhver server (eller alm. PC) kan bruges, bare den opfylder kravene til at
køre asterisk.

"Hardware

Asterisk needs no additional hardware for Voice over IP. For
interconnection with digital and analog telephony equipment, Asterisk
supports a number of hardware devices, most notably all of the hardware
manufactured by Asterisk's sponsors, Digiumâ„¢. Digium has single and quad
span T1 and E1 interfaces for interconnection to PRI lines and channel
banks as well as a single port FXO card and a one to four-port modular FXS
and FXO card.

Also supported are the Internet Line Jack and Internet Phone Jack products
from Quicknet."

> [...]
> mængde
> hardware uanset om jeg har 100 eller 200 numre?

ja, men:

"How many calls can I get on a system simultaneously?:
It all depends on the codec you are going to use and if you are going to
use echo cancel or not. With G.729 and echo cancel you can get 60
simultaneously calls on a Dual 2.8ghz machine. With GSM and echo cancel
you can expect about 80 simultaneously calls and about 120 simultaneously
calls with no echo cancel. There is a big load put on the cpu when doing
the transcoding of the codecs."

Bemærk: Der er tale om samtidige samtaler....

> PC'en kan så med den rette software skrive hvilket af numrene der er
> ringet
> ind på? (og kender du en software der kan dette)?

Jeg er ikke asterisk-kender, men jeg skulle mene at du kan se det i et
oversigtsbillede. Prøv at spørge dig for i enten voip-user.dk eller på
musimis forum.

Held og lykke med projektet!

Ole