Dagens gættefugl
Fra : Philip Kofoed

Dato : 28-08-06 16:56

Hej,

De første 4 billeder på denne side er en gættefugl:
http://www.philip-kofoed.dk/huset/fotos/2808/hjem.html
Den er lidt større end en gråspurv. Den opfører sig som en fluesnapper,
sidder i 2-4 meters højde og kigger, for pludselig at flyve ned på plænen og
hapse et eller andet. Jeg synes bare ikke at den ligner noget i min
fuglebog, eller for den sags skyld på f.eks www.fugleinfo.dk
Den har siddet i min syren i timevis, både igår og her til formiddag.

mvh
Philip Kofoed

Fra : .J.S...

Dato : 28-08-06 15:56

"Philip Kofoed" <kofoed@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> fuglebog, eller for den sags skyld på f.eks www.fugleinfo.dk
> Den har siddet i min syren i timevis, både igår og her til formiddag.

Rødrygget Tornskade ?

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 28-08-06 16:16

..J.S... wrote:
> "Philip Kofoed" <kofoed@tiscali.dk> wrote in message

> Rødrygget Tornskade ?

Korrekt, Rødrygget Tornskade (lanius collurio) ungfugl fra i år (1k= første
kalenderår).

Mikkel

Fra : Philip Kofoed

Dato : 28-08-06 17:35

> Korrekt, Rødrygget Tornskade (lanius collurio) ungfugl fra i år (1k=
første
> kalenderår).

OK, tak til jer begge for svar.

mvh