[D7]Grabbe billede i VFW
Fra : Hauge

Dato : 26-08-06 16:51

Hejsa

Jeg har forsøgt at finde en metode hvor jeg kan grabbe et billede fra et
webcam eller anden videosource gennem VFW.

Jeg kan ikke finde andre muligheder end at skulle omkring at gemme som
BMP på disken, for derefter at loade den igen. Det virker mig totalt
tåbeligt.
Er det ikke muligt, uden at skulle købe en dyr pakke at gemme et billede
som Timage?
http://www.datastead.com/vidgrab/index.htm?gclid=CIzjhqDa_YYCFT2BEAodPhB3IA

Video via VFW virker fint i D7, og det med at gemme som BMP virker også,
men mangler altså lige løsningen til at gemme det som image direkte uden
om en fil på disken.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060826155145@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Harald

Dato : 26-08-06 22:05

> [...]
>
> Video via VFW virker fint i D7, og det med at gemme som BMP virker også,
> men mangler altså lige løsningen til at gemme det som image direkte uden

Jeg bruger:

//******************************************************************************
// TVideoCapture - wrapper for DirectShow video capture functions
// Based on
// Microsoft's AMCap & StillCap
// and
// DScapture by orthkon * www.mp3.com/orthkon * orthkon@mail.com
//
// written by Egor Averchenkov, 2001-2002,
// e_g_o_r@mail.ru
//
// version 1.15
//******************************************************************************

ZIP filen jeg har fundet hedder EAVcap.zip, jeg kan ikke huske hvor jeg
fandt den men det virker fint med Delphi 7 og Windows XP og man kan grabbe
et billede og gemme det i en TImage.

Hvis du ikke kan finde den kan jeg sende zip filen til dig, jeg har også
lavet et lille test program der viser hvordan man grabber, men ellers er der
også demoer med.

/HK

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 08:47

"Harald" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse

> ZIP filen jeg har fundet hedder EAVcap.zip, jeg kan ikke huske hvor jeg
> fandt den men det virker fint med Delphi 7 og Windows XP og man kan grabbe

Mon ikke det er denne her ?

http://delphi.icm.edu.pl/ftp/d50free/EAVcap.zip

Mvh
Lars G

Fra : Harald

Dato : 27-08-06 13:32

"Lars G" <lbg-at-aplusmail-dot-dk> skrev i en meddelelse

> "Harald" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke det er denne her ?
>
> http://delphi.icm.edu.pl/ftp/d50free/EAVcap.zip

Jo det er den og også samme version som den jeg bruger.

/HK

Fra : Harald

Dato : 26-08-06 22:12

> [...]
> <http://newscheck.smart-tech.dk/20060826155145@smart-tech.dk>
> På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Glemte lige at spørge, hvad er VFW, syntes ikke jeg kan finde noget på
google om det.

/HK

Fra : Harald

Dato : 26-08-06 22:15

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse

> Glemte lige at spørge, hvad er VFW, syntes ikke jeg kan finde noget på
> google om det.

Glem det, VFW - Video For Windows

/HK