Kørestolskran
Fra : Else og Bent

Dato : 25-08-06 07:43

Hej

Er der nogen her i gruppen der ved, hvor man kan købe en brugt
kørestols-kran, skal kunne løfte 150 kg.
MVH Bent

Fra : Lotte

Dato : 25-08-06 18:00

Else og Bent skrev:

> Er der nogen her i gruppen der ved, hvor man kan købe en brugt
> kørestols-kran, skal kunne løfte 150 kg.
> MVH Bent

Der er ofte salgs-annoncer vedr. brugte hjælpemidler i
handicap-magasinerne, som Dansk Handicap Forbunds blad og PTUs blad.

Kørestolskran er i øvrigt et vidt begreb, for der findes mange
løsninger, feks en bagagerumslift
(http://www.hmi-basen.dk/r4x.asp?include=00000&linktype=iso&linkinfo=12122102),
en trappetjener
(http://www.hmi-basen.dk/r4x.asp?include=00000&linktype=iso&linkinfo=18301203),
en løfteplatform
(http://www.hmi-basen.dk/r4x.asp?include=00000&linktype=iso&linkinfo=18300601),
en trappelift
(http://www.hmi-basen.dk/r4x.asp?include=00000&linktype=iso&linkinfo=18300902),
eller lift til bilen
(http://www.hmi-basen.dk/r4x.asp?linktype=iso&include=00000&linkinfo=121218)
og der er flere muligheder endnu.

Udover annoncerne i handicap-magasinerne, så kan du prøve at kontakte
det firma, der forhandler det produkt du ønsker, måske kender de til en
kunde, der har et brugt hjælpemiddel til salg.
--
Mange hilsner
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Else og Bent

Dato : 26-08-06 07:33

Hej Lotte

Tak for svaret, det jeg søger er en svingkran, der monteres på bilens gulv,
enten ved bag- eller sidedør. Jeg kunne forestille mig, at der ligger en del
af den slags rundt omkring - også privat.
Bent.

Fra : Lotte

Dato : 27-08-06 23:09

Else og Bent skrev:
> Hej Lotte

Selv hej

> Tak for svaret, det jeg søger er en svingkran, der monteres på bilens gulv,
> enten ved bag- eller sidedør.

Så'n en har jeg selv haft engang, da hed det en ladrumslift.

> Jeg kunne forestille mig, at der ligger en del
> af den slags rundt omkring - også privat.

Det er ikke umuligt, selv om hjælpemidler egentlig skal afleveres til
kommunen, når de ikke bruges mere.

Jeg ville prøve at ringe til bilombyggerne, for at høre, om de har en
brugt lift liggende, eller kan formidle kontakt til nogen, som er midt i
en ombygning og har fået så'n en i overskud. En anden mulighed er at du
selv annoncerer i et af handicapmagasinerne.

Jeg solgte selv en bil, incl. elektrisk bagklap og venstrefodsspeeder på
den måde.

Held og lykke med liftjagten!
--
Mange hilsner
Lotte M - http://www.lotte-m.dk

Fra : uKe

Dato : 03-09-06 22:11

Er på udsigt efter en anbefalet læge i Valby Vanløse? Nogen ideer fra
jer?