mål på Reol til 128l
Fra : You Know Who

Dato : 24-08-06 15:13

hej !!!!
jeg vil lave en reol i alu rør( 25 x 25 ) til mine 3stk 128l ( 40 x 40 x
80 )er der nogle der har mål på sådan en eller bare kan hjælpe med ide på
mål fra gulv til første akvarium( ben ) og imellem vært akvarium

MVH
Thomas

Fra : Lasse Jensen

Dato : 24-08-06 16:14

You Know Who wrote:

> [...]
> 80 )er der nogle der har mål på sådan en eller bare kan hjælpe med ide på
> mål fra gulv til første akvarium( ben ) og imellem vært akvarium

Du vil nok have cirka 10 cm luft over hvert akvarium, mere er praktisk, men
ikke så pænt og det tager en del plads i højden. Så 40 + 2.5 + 10 + 40 +
2.5 + 10 + 40 + 2.5 = 147.5. Træk det fra den samlede højde du vil have og
så har du underkanten af den første hylde. Jeg vil foreslå at du ikke laver
den højere end 170 cm. Iøvrigt har jeg antaget at de mål du har opgivet er
de ydre.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Carsten Gall

Dato : 24-08-06 17:19

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> laver
> den højere end 170 cm. Iøvrigt har jeg antaget at de mål du har opgivet er

Af hensyn til rengøring, bør reolen stå på mindst 15 cm høje ben.
10 cm mellem hvert akvarie er alt for lidt, mindst 20 cm, eller prøv at
måle hvormeget din lokale akvarie butik
har mellem akvarierne.
Jeg havde selv en reol med 15 cm mellem akvarierne, og det var for lidt,
det er alt for besværligt at få noget ind og ud med kun 10 cm.
Det er lidt svært at sætte en højde på reolen, da der jo er flere ukendte
faktorer. Men en højde der er lige omkring 200 cm er nok meget rimelig.

Carsten