Spraymalede billeder
Fra : Ulrik

Dato : 23-08-06 18:52

Hej,

For et par måneder siden var jeg en tur ned ad Strøget i København. Der
så jeg en fyr, der sad og solgte billeder. Samtidig sad han og var i
gang med at male et nyt, hvilket foregik med spraymaling og forskellige
former for "afskærmning" (fx en plastplade).
Motiverne var i dette konkrete tilfælde planet/rum-billeder, med en god
del "kunstnerisk frihed" kan man vel sige :)

Jeg har flere gange siden været nede ad Strøget igen, i håb om at støde
på ham, men forgæves!
Spørgsmålet er nu, hvor jeg finder sådanne billeder? Har den type
billeder et bestemt navn?
Jeg håber, det er den rigtige gruppe!

Mvh
Ulrik

Fra : s.sørensen

Dato : 25-08-06 11:17

Ulrik wrote:
> [...]
> på ham, men forgæves!
> Spørgsmålet er nu, hvor jeg finder sådanne billeder? Har den type

Jeg søgte på street paintings og fik en del resultater du kan kigge
igennem
http://images.google.dk/images?hl=da&q=street%20paintings&btnG=Google-s%C3%B8gning&sa=N&tab=wi

hilsen
Sørensen

Fra : Lehmann

Dato : 25-08-06 23:38

og skulle dette ikke være det du ønskede - prøv evt dette link ...

http://images.google.dk/images?svnum=10&hl=da&lr=&q=space+spraypaint

hvis du går ind på nogle afsiderne skulle der være lidt at se på.

Claes

PS: og tak til S. Sørensen m.fl. der trofast leverer svar til gruppen, - som
læser sætter jeg i hvert fald stor pris på jeres indsats. (jf. tidl. indlæg)

Fra : Ulrik

Dato : 26-08-06 22:49

Lehmann wrote:
> [...]
>

> "s.sørensen" <togalounge@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg søgte på street paintings og fik en del resultater du kan kigge

Mange tak til jer begge 2. Det ligner meget de planet-malerier, jeg så.
Men hvor køber jeg sådan nogle? Jeg tvivler på, jeg møder ham på gaden
igen i år...

Mvh
Ulrik

Fra : Lehmann

Dato : 28-08-06 20:47

Hej igen Ulrik

> Men hvor køber jeg sådan nogle? Jeg tvivler på, jeg møder ham på gaden
> igen i år...

det ved jeg simpelthen ikke - men hvis du er lidt fingernem kan du jo selv
forsøge ... det er ikke helt umuligt. Jeg havde et 9. klasses
kunsthistoriehold sidste år og nogle af drengene lavede at sådan maleri som
afslutningsprojekt, ikke så overbevisende som dem på siden jeg henviste
til - men bestemt ikke dårligt.

De lavede det med spraymaling fra farvehandleren på 8-10 mm vandfast
krydsfiner - jeg tror nok jeg ville forsøge på lærred, tror det giver en
mere spændende tekstur.

Husk udluftning

Claes

Fra : Ulrik

Dato : 28-08-06 21:28

Hmm... Jeg er ikke sikker på, jeg tør give mig i kast med at lave sådan
et selv! Jeg tror ikke, tiden er til det :/

Jeg er stadig meget interesseret i tips til, hvor man kan købe dem.

Ulrik

Fra : S.Sørensen

Dato : 28-08-06 15:25

"Lehmann" <claes(fådetvæk)lehmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> PS: og tak til S. Sørensen m.fl. der trofast leverer svar til gruppen, -
> som læser sætter jeg i hvert fald stor pris på jeres indsats. (jf. tidl.

Bukker og takker :)

hilsen
Sørensen

--
Togo Lounge (c) by All Meens Inc.

Fra : Anders

Dato : 31-08-06 07:43

Jeg har også set ham eller dem UTALLIGE gange på strøget hvert evig eneste
år. Som du siger kommer han/de nok ikke igen i år, men helt sikkert næste
år!

mvh,
Anders