Hente data
Fra : Ukendt

Dato : 22-08-06 21:40

Hej.

Jeg har glemt det, men...

Jeg skal hente data fra en paradox tabel og har oprettet table og datasource
komponent korrekt, men ønsker ikke at bruge standardkomponenterne på data
controls fanebladet, men vil hellere selv fylde data i min listbox.

Men hvordan er det, at jeg henter disse data

Jeg har startet med

Procedure HentData;
var
i: integer;
begin
for i:= 0 to -1 do
begin
(Men her går jeg total sort)
end;
end;

og jeg har desværre afleveret de 2 Delphi bøger, som jeg havde lånt.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 23-08-06 07:28

"Knud Bergstein" <kn> wrote in message

> Men hvordan er det, at jeg henter disse data

Datasource har du sandsynligvis ikke noget at bruge til, hvis du ikke bruger
db-aware komponenter.

paradoxtable1.first;
while not paradoxtable1.eof do
begin
// læs data her
paradoxtable1.next;
end;

> og jeg har desværre afleveret de 2 Delphi bøger, som jeg havde lånt.

On-line hjælpen kan også bruges.

hilsen
Uffe

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-06 17:41

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> "Knud Bergstein" <kn> wrote in message

> Datasource har du sandsynligvis ikke noget at bruge til, hvis du ikke
> [...]

Tak.

> On-line hjælpen kan også bruges.

Ja, jeg er tilbøjelig til at give dig ret.