Ny slankepille er kommet
Fra : JustMe

Dato : 19-08-06 22:54

Der kom d. 14.juli 2006 en ny slankepille på det danske marked. Den hedder
Acomplia og skulle virke ved at hæmme ens appetit. Er der nogen herinde der
er startet op på den? og i så fald, hvordan oplever I den? nogen
bivirkninger?

Fra : Thomas Hansen

Dato : 20-08-06 06:40

Jeg vil gerne slå fast med syvtommersøm:

PILLER LØSER INGEN PROBLEMER!

Hvis man ønsker at tabe sig, så er der kun én vej frem - sund kost og
motion.

Selvfølgelig er det fristende med en pille der kan gøre en slank, men jeg må
på det kraftigste fraråde at begynde på, hverken plastre, piller eller andre
"kemiske" slankemidler.

Som sagt er der kun én vej frem.

Har du brug for vejledning, kostomlægning og støtte? Se signatur.

Med venlig hilsen

Thomas Hansen

--
Culmbach Kostvejledning I/S
Vestergade 38,2.tv

Foredrag, kostplaner og vejledning

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 20-08-06 07:41

"Thomas Hansen" <thomas@culmbach.dk> skrev i en meddelelse

> Har du brug for vejledning, kostomlægning og støtte? Se signatur.

Hvis du har viden, der kan være til gavn for denne gruppes medlemmer, så vil
det være fint, om du gør dig klart, om du vil dele gavmildt og ukommercielt
ud af din viden - som så mange andre herinde - eller om du primært vil bruge
dette forum til at markedsføre og sælge. Forsøg på sidstnævnte ender som
regel med kraftige minuspoint og megen modvilje.

Og hvis du kun kommer med overfladiske, intetsigende og letkøbte svar - for
hver gang at poste din reklamesignatur - tror jeg hurtigt du skader
din/jeres forretning mere end du gavner den.

Hvilke forudsætninger har du og Elsemarie Culmbach-Hansen i øvrigt for at
sælge kostvejledning?
Jeg kan ikke ud fra jeres website se, hvilken uddannelse der ligger til
grund?

Så vidt jeg ved tager en diætistuddannelse 3½ år - og så vidt kan se på
nettet, gik Elsemarie Culmbach-Hansen (medmindre der er to i landet med
samme navn) ud af 3. b på Munkesdam Gymnasium i 2004. Er det den samme
person, har hun jo næppet nået at tage en uddannelse som diætist?

Mvh. Lisbeth

Fra : Thomas Hansen

Dato : 20-08-06 07:49

Hej Lisbeth

Vi er begge under uddannelse. Det er ikke ment som reklame.. kan godt se at
det virker sådan nu, det beklager jeg. Vores hjemmeside er kommerciel, men
der er også gratis artikler, opskrifter etc, hvilket henvisningen var ment
på.

Mener nu ikke at mine svar er mere overfladiske end så mange andre herinde,
men det må jo stå på din egen regning.

Signaturen ryger da jeg godt kan se problematikken.. var bestemt ikke ment
som "skjult" reklame.

Med venlig hilsen

Thomas Hansen

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:44e80414$0$4158$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : lisbeth_jacobsen@hot~

Dato : 20-08-06 17:28

Thomas Hansen skrev:

> Vi er begge under uddannelse.

Er der tale om en uddannelse, der har med kostvejledning/ernæring at
gøre?

> Mener nu ikke at mine svar er mere overfladiske end så mange andre herinde,
> men det må jo stå på din egen regning.

Hvis man (endog mod betaling) tilbyder at rådgive folk om
kostvejledning, så går jeg ud fra, at man er i besiddelse af
eksperviden på området! Set i det lys er det kun et overfladisk svar
at give folk at fortælle dem, at piller ikke er nok - at man skal
spise sundt og motionere.

Der er intet overhovedet galt i at komme med overfladiske svar ( =
svar, der ikke går i dybden med emnet!). Men hvis man gør det for at
få chancen for at poste et reklamelink til sin kommercielle
hjemmeside, så tror jeg, som tidligere nævnt, at man skader sin egen
sag mere end man gavner den.

Min bemærkning om "overfladiske svar" var altså ikke ment på den
måde, at det er forkert at svare overfladisk - det gør de fleste af
og til. Men at svare overfladisk for at få lejlighed til at poste sin
reklamesignatur er en anden sag. Motivet (hvorfor du kun svarer
overfladisk når og hvis du har særlig viden om emnet) er med andre
ord mere afgørende end handlingen (det overfladiske svar)!

> Signaturen ryger da jeg godt kan se problematikken.. var bestemt ikke ment
> som "skjult" reklame.

Hvad var det ment som, hvis hensigten ikke var at få besøgende på
hjemmesiden?

Du svarer i øvrigt ikke på, hvilke forudsætninger du og Elsemarie
Culmbach-Hansen har for at sælge kostvejledning og holde foredrag om
kost.

Mvh. Lisbeth

Fra : Thomas Hansen

Dato : 20-08-06 18:38

Det fremgår af vores hjemmeside hvilken uddannelse vi er igang med.

Fra : lisbeth_jacobsen@hot~

Dato : 20-08-06 22:58

Thomas Hansen skrev:

> Det fremgår af vores hjemmeside hvilken uddannelse vi er igang med.

Ja... NU fremgår det. Men det gjorde det ikke da jeg spurgte. Da stod
der intet ved nogen af jer om om uddannelse. Men ved dig stod der, at
du var webmaster. *S*

Hvad er det for en uddannelse I er i gang med. Jeg kender den ikke og
kan ikke umiddelbart finde noget om den.

Mvh. Lisbeth

PS: Det vil lætte læsningen betydetligt, hvis du sletter det
overlødige og svarer UNDER det du svarer på.

Fra : Kirsten

Dato : 21-08-06 10:20

ja så røg man af sporet igen herinde, spørgsmålet var om nogle havde prøvet
pillen o.s.v.

med venlig hilsen
Kirsten

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 21-08-06 11:52

"Kirsten" <kfoged@webspeed> skrev i en meddelelse

> ja så røg man af sporet igen herinde, spørgsmålet var om nogle havde
> prøvet pillen o.s.v.

Dét, du oplever som lig med at "ryge af sporet" er i mine øjne nye veje og
nye måder at anskue tingene på. At nogle kan bringe nye vinkler ind i
debatten bidrager til at udvide alles horisont. Så lad endelig tingene ryge
ud af alverdens tænkelige spor, der har med emnet at gøre.

Hvis ingen reagerer med at fortælle om deres erfaringer med pillen, kan det
være fordi ingen af gruppens deltagere/læsere har prøvet den. *S*

Jeg har personligt ingen erfaringer med ret mange andre piller end
almindelige smertestillende, så jeg kan slet ikke bidrage med personlige
erfaringer om slankeprodukter i pilleform. Nupo er det eneste slankeprodukt
jeg nogensinde har prøvet. Det smagte hæsligt men virkede. *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Thomas Hansen

Dato : 21-08-06 19:37

<lisbeth_jacobsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

<Hvad er det for en uddannelse I er i gang med. Jeg kender den ikke og
<kan ikke umiddelbart finde noget om den.

Info omkring uddannelsen kan du se her:

http://www.cvusonderjylland.dk/index.php?cccpage=ErnaerSund1

Med venlig hilsen

Thomas Hansen

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-08-06 23:31

> Info omkring uddannelsen kan du se her:
> http://www.cvusonderjylland.dk/index.php?cccpage=ErnaerSund1

Tak for det! Det lyder rigtig spændende!!!

Mvh. Lisbeth