Bitmap til print
Fra : Nico de Jong

Dato : 16-08-06 12:11

Hej allesammen

Jeg sidder med et forhåbentlig lille problem, det går på at jeg skal kopiere
en FORM eller en variabel af typen TIMAGE til en printfil.
Printfilen, som skal læses af f.eks. WordPad, består af et antal
tekstlinier, og skal afsluttes med nævnte bitmap.
Så vidt jeg kan regne ud, er det nemmeste at kopiere via Clipboard, men jeg
kan ikke få eksemplerne i D6 til at virke.

Nogen der har en ide ?

Nico

Fra : Brian Andersen

Dato : 18-08-06 10:20

> [...]
> jeg
> kan ikke få eksemplerne i D6 til at virke.

Hej Nico,

kig eventuelt på nogle af alle de rapport genereringsværktøjer der findes
derud: FastReport, Report Builder, Rave Report, osv. Så kan du frit designe
dit layout i stedet for at hardcode det med kode.

Men ellers, så prøv at skrive det hele til et TCanvas (billede og tekst) og
kopier så dit Canvas objekt til Udklipsholderen. Se så om du kan paste det
ind i Wordpad. Det burde kunne lade sig gøre.

Ellers findes der nogle komponenter der hedder WPTools. Ud fra dem kan du
bygge dit eget tekstbehandlingsprogram, som understøtter billeder,
forskellige skrifttyper, tabeller, osv.

Komponenterne koster selvfølgelig penge.

/Brian