Hvor findes lampen?
Fra : Finn Christensen

Dato : 12-08-06 22:58

Jeg leder efter en lampe til mit akvalium. Har søgt rundt omkring, men har
ikke fundet den rette størrelse endnu

Vil gerne finde en heldækkende og helst med 2 rør, så der kommer lidt godt
lys på, men mit akvarie måler 100 x 45 cm og det har jeg ikke fundet.
Har kun kunne finde 100 x 40 cm

Har i andre evt. links til hvor sådan en fætter er til at betale sig fra
uden at blive flået?

Tak

Finn

Fra : J.Jørgensen

Dato : 12-08-06 23:13

"Finn Christensen" <finncSLETDETTE@webhuset.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har kun kunne finde 100 x 40 cm
>

> Har i andre evt. links til hvor sådan en fætter er til at betale sig fra

Hej Finn
Nej
Hilsen
Jørgen

Fra : Finn Christensen

Dato : 13-08-06 18:28

> Hej Finn
> Nej
> Hilsen
> Jørgen

Takker *S*
Håber at måske andre kan give gode idéer

Finn

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-08-06 18:47

Finn Christensen wrote:
> Takker *S*
> Håber at måske andre kan give gode idéer

Hvad med at bygge en selv, hvis den ikke kan findes i handlen ?

Det er jo egentlig bare en flad kasse med et par armaturer med
lysstofrør og et par afbrydere og lidt ledning ?

Så kan du få den lige nøjagtig som du vil have den ?

En af mine tidligere lamper var købt brugt af en, der selv havde
lavet den - ganske pæn og plads til 4 rør, der så kunne tændes og
slukkes hver for sig alt efter, hvor meget lys man havde brug
for.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Finn Christensen

Dato : 13-08-06 19:36

> Hvad med at bygge en selv, hvis den ikke kan findes i handlen ?

Måske en rigtigt god ide - jeg er dog ret håbløs med værktøj osv, men kunne
da tænke over om jeg kunne fumle mig igennem opgaven *S*

Finn

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 17-09-06 16:25

Det er egentligt slet ikke så svært igen. Prøv at kontakte
smedeafdelingen på din nærmeste produktions skole, eller en alm smed
(eller hvem der nu laver sådan noget) De kan sikkert godt bukke/svejse
en kasse sammen til dig i de mål du giver dem, og så er det ellers blot
at skralle et gammelt almindeligt køkken amatur eller lign for indmaden
og enten skue eller lim det fast oppe i metal kassen, og tadaa du har
dig et armatur :D

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 17-09-06 16:23

Klaphat.

Fra : Finn Christensen

Dato : 20-09-06 18:16

Tak for de gode råd

Den med at snakke med en produktionsskole var jo en rigtigt god ide - mange
tak

Finn