absolut nybegynder
Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 12-08-06 10:11

Min datter har lavet et design i plan3d som skal præsenteres til eksamen.
Hun er tøjdesigner og skal "lave" en forretning.
Programmet er et online, der mest henvender sig til ikke kyndige, der skal
lave et almindeligt hjem om.
Hun skal bruge modeller af rulletrapper og giner, samt nogle
mannequindukker.
Er der nogle af gruppens eksperter, der ved om man kan finde slige ting på
nettet - uden det koster en bondegård.
Jeg har kun fundet et sted hvor en model kostede dobbelt så meget som afgang
til plan.3.d.
Man kan eksportere egne billedfiler, men trappen skulle jo gerne bevæge sig
og dukkerne være i 3d.
Jeg beklager hvis I ikke er den rigtige gruppe, men I er dem, jeg
umiddelbart mener kommer tættest på.
Er der nogen, de kan sige hvad Poser er for noget. Det virker som 3d
modeller, men Poser Dolls er bare bryster -og ikke liige hvad vi søger.
Med venlig hilsen,
Ingeborg J

Fra : JB

Dato : 12-08-06 12:45

> [...]
> Er der nogen, de kan sige hvad Poser er for noget. Det virker som 3d
> modeller, men Poser Dolls er bare bryster -og ikke liige hvad vi søger.

Hej Ingeborg
Prøv http://sketchup.google.com/download.html
Dette program giver også mulighed for at hente diverse modeller.

JB

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 13-08-06 21:05

> Hej Ingeborg
> Prøv http://sketchup.google.com/download.html
> Dette program giver også mulighed for at hente diverse modeller.

hej JB,
Tusind tak for dit svar!
jeg har imidlertid været inde på sketchup og har fundet en rulletrappe
- men den hæfter sig på samtlige tern i den grid,
plan3d arbejder med.
Så der kommer en virtuel skov af rulletrapper.

venlig hilsen,
ingeborg