SaveToFile
Fra : Henning Madsen

Dato : 11-08-06 21:31

Hjælp til dette ønskes

procedure TForm3.RadioButton2Click(Sender: TObject);
begin
SaveToFile('C:\Liljer\Navne\'+ ListBox1.Items[ListBox1.ItemIndex]+'.JPG');
end;
Får ved compiling denne fejl Unddeclared identifier 'SaveToFile'

Det jeg ønsker er svært at forklare men prøver aligevel.
På Formen er der en ListBox1 med billednavne som kan vises i Image1 hentet
fra mappen Nye billeder.
Ligeledes er der en ListBox2 med billednavne som kan vises i Image2 hentet
fra mappen Navne.

Formålet er, hvis der i ListBox1 er et bedre eller et nyt billed skal det
overføres til mappen Navne ved klik på RadioButton2.
Mener SaveToFile måtte være sagen ??
nb: et bedre billed har samme navn i mappen Navne, men så vel det vel bare
blive overskrevet ??
og er det et nyt navn vel det vel blive oprettet ??

Håber jeg har udtrykt mig forståeligt og i vel lede mig lidt på vej.
På forhånd tak
mvh Henning

Fra : Brian Andersen \(www~

Dato : 11-08-06 22:08

> [...]
> end;
> Får ved compiling denne fejl Unddeclared identifier 'SaveToFile'

Din auto deklarering i interface delen mangler sikkert:

TForm3 = class(TForm)
procedure RadioButton2Click(Sender: TObject);
..
..
private
public
end;

Du er sikkert kommet til at slette den af en eller anden underlig grund?

/Brian

Fra : Henning Madsen

Dato : 11-08-06 22:33

"Henning Madsen" <HKM@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> På forhånd tak
> mvh Henning

> Tak for et hurtigt svar Brian men det er ikke problemet
Her er mit Interface, mener det er ok ?
mvh Henning

Fra : Henning Madsen

Dato : 11-08-06 22:48

> "Henning Madsen" <HKM@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Her er mit Interface, mener det er ok ?

type
TForm3 = class(TForm)
BitBtn1: TBitBtn;
ListBox1: TListBox;
Image2: TImage;
ListBox2: TListBox;
Label1: TLabel;
Label2: TLabel;
Label3: TLabel;
Image1: TImage;
Label4: TLabel;
Label5: TLabel;
Panel1: TPanel;
RadioGroup1: TRadioGroup;
RadioButton1: TRadioButton;
RadioButton2: TRadioButton;
RadioButton3: TRadioButton;
RadioButton4: TRadioButton;
RadioButton5: TRadioButton;
Image3: TImage;
procedure FormShow(Sender: TObject);
procedure ListBox1Click(Sender: TObject);
procedure ListBox2Click(Sender: TObject);
procedure RadioButton1Click(Sender: TObject);
procedure RadioButton2Click(Sender: TObject);
procedure RadioButton3Click(Sender: TObject);
procedure RadioButton4Click(Sender: TObject);
private
{ Private declarations }
public
{ Public declarations }
end;

var
Form3: TForm3;

implementation

{$R *.dfm}
Undskyld du kan nok ikke læse det på mit klipbord ??

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 12-08-06 00:02

"Henning Madsen" <HKM@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> type
> TForm3 = class(TForm)
> Image2: TImage;
> Image1: TImage;
> Image3: TImage;

Du skal bruge imageX.savetofile.......

hilsen
Uffe

Fra : Brian Andersen

Dato : 13-08-06 18:08

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> "Henning Madsen" <HKM@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> Du skal bruge imageX.savetofile.......
>
> hilsen
> Uffe

Selvfølgelig. Var klokken mange da jeg svarede *s*?

/Brian

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 13-08-06 19:36

"Brian Andersen" <x@x.x> wrote in message

> Selvfølgelig. Var klokken mange da jeg svarede *s*?

Ikke så sent som da jeg svarede

Fra : Brian Andersen

Dato : 13-08-06 20:56

> "Brian Andersen" <x@x.x> wrote in message