hvor er alle småfuglene?
Fra : uh

Dato : 11-08-06 10:03

Jeg har de sidste dage kun set de fugle som flyver mere eller mindre i flok,
såsom: stære, duer, måger, svaler, mursejlere. Hvor er alle solsorte,
musvitter og andre blevet af? det er vel en 4-5 dage siden jeg sidst så
solsorten med føde i næbbet til ungerne, som nok har haft logi i en rede på
vores tidligere høloft.

Vi har ellers tidligere i år set når ungerne skal lære at flyve osv., samt
hørt musvitunger, vipstjærtunger og andre unger kalde efter mere mad.

Er de mon bukket under for tørst? Her er faldet ca. 10 mm regn i løbet af
ca. 6-7 uger, så her ER meget tørt. Forsvinder regnormene l a n g t ned i
jorden, så de ikke kan hentes op af en forslidt solsortefar/mor?

Nogen som kan belære mig lidt?
mvh uh, som bor på NVFyn.

Fra : Max

Dato : 11-08-06 20:55

Hej

> Nogen som kan belære mig lidt?

Her i haven og omgivelserne er det stik modsat, her er småfugle
som aldrig før og de fodre stadigvæk ungerne.

Ps: østjylland.

Mvh Max

Fra : uh

Dato : 13-08-06 10:30

"Max" skrev > Her i haven og omgivelserne er det stik modsat, her er
småfugle
> som aldrig før og de fodre stadigvæk ungerne.
>
> Ps: østjylland.

Ja og her har det været ligesådan, masser af fugle, flere kuld, liv og røre,
men den sidste tid har der bare været så underligt tomt. Måske fordi
høstmaskinerne har skræmt en del bort, men ellers gætter jeg på at tørken
har skylden. Trist, men vel naturens orden/lov.

Jeg hørte ellers lærken så sent som den 3-4 august, og den synger heller
ikke mere. Jeg glæder mig allerede til næste forår :).
Mvh uh