Zoneterapi og leddegigt
Fra : Steen

Dato : 08-08-06 20:54

Er der nogen med leddegigt, som har haft glæde af zoneterapi?

Steen

Fra : Maia Bak

Dato : 09-09-06 12:50

"Steen" <steen@cutie.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Er der nogen med leddegigt, som har haft glæde af zoneterapi?
>
> Steen
>
>Hej Steen.

Jeg har selv overvejet zoneterapi i forbindelse med min leddegigt, som har
været temmelig slem i perioder, men har endnu ikke nået at få udforsket det.

Imidlertid kører professor Bente Danneskiold Samsøe, Parkerinstituttet,
Frederiksberg Hospital et forskningsprojekt omkring healing og leddegigt og
jeg ved at det ligeledes har været på tale at forske i zoneterapiens
gavnlige virkninger på området:

http://www.frederiksberghospital.dk/FHParkerInst.nsf/ResponseDokumenter/92C4364B46AE1DFCC125712A0043991B

Med en sygdom som leddegigt er alle forsøg næsten værd at prøve i det omfang
man magter det da der er stor usikkerhed fra lægernes side omkring netop
denne sygdom - og da den gængse gigtmedicinering de automatisk udskriver tit
gør ondt værre på lang sigt.

Hilsner
Maia