Input fra ListBox
Fra : Jens Kristian Damsgå~

Dato : 08-08-06 12:27

Hej!

Jeg arbejder på et program, hvor jeg indlæser data fra en tekstfil med fx.
30 linier.
I hver linie forekommer Strenge, heltal, flydende komma, og strengvariablen
indsættes i en ListBox.
Hvordan finder jeg tilbage til de originale værdier efter input fra
ListBoxen?

m. v. h.
Jens

Fra : O. Hansen

Dato : 09-08-06 06:53

"Jens Kristian Damsgård" <JKD@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
strengvariablen
> indsættes i en ListBox.
> Hvordan finder jeg tilbage til de originale værdier efter input fra

Når du sætter værdien ind i listboxen, kan du samtidig læse de enkelte
værdier ind i en record (type), der er defineret med de forskellige typer og
som et array. En af variablerne i recorden skal indeholde Itemdata eller
listindex fra listboxen, en anden skal indeholde typen på værdien, en tredie
selve værdien o.s.v. Når du skal finde de originale værdier, anvender du
arrayet i stedet for listboxen.

vh Ove Hansen