ændrer fugles kvidren sig?
Fra : stoffer

Dato : 07-08-06 16:59

Kom til at snakke med en ven om fugles kvidren. Han mener at fulgene
kvidrer anderledes end de plejer i år. Det lyder jo umiddelbart
underligt i mine øre, men når jeg tænker over det, er kvidren vel også
"bare" sprog - og vores sprog ændres jo også genereration til
generation. Er der noget om snakken?

--
- stoffer

Fra : Max

Dato : 07-08-06 22:32

Hej stoffer

> [...]
> underligt i mine øre, men når jeg tænker over det, er kvidren vel også
> "bare" sprog - og vores sprog ændres jo også genereration til

Der sker ændringer, bl.a. solsorte tager gerne nye lyde til sig, f.eks.
telefonringetoner og sådan noget, men den almindelige sang ændre sig
ikke, de fugle jeg har i haven lyder nu som de gamle optagelser som
jeg har af deres sang.

Mvh Max