Bygning af akvarie
Fra : Torben R. Sørensen

Dato : 04-08-06 11:13

Jeg har skaffet glas og nogle tykke plexiglasplader.
Jeg vil nu gerne bygge siderne af Plexiglas, og så fronten af glas.

Hvordan får jeg det sat sammen så det er tæt?
Jeg forestiller mig at lime og skrue pladerne sammen, og så skal glaspladen
selvfølgelig fæstnes også.
Hvilke materialer: Lim og/eller silicone vil være egnet til at lime
plexiglas med, og hvilke til at fastgøre frontruden?

Er der nogen hjemmesider som beskriver hvad jeg har lyst til at gå i gang
med, mon I her i gruppen har kendskab til?

Torben

Fra : Lasse Jensen

Dato : 04-08-06 12:26

Torben R. Sørensen wrote:

> [...]
> Hvilke materialer: Lim og/eller silicone vil være egnet til at lime
> plexiglas med, og hvilke til at fastgøre frontruden?

Plexiglas skal limes sammen med noget speciel lim. Kan ikke lige huske
hvordan og hvorledes. Jeg besluttede at det var for besværligt, da
plexiglas hurtigt vil blive ridset og mælket at se på.

www.akvariesiden.dk har nogle artikler om hjemmebygning.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Torben R. Sørensen

Dato : 04-08-06 13:19

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvordan og hvorledes. Jeg besluttede at det var for besværligt, da
> plexiglas hurtigt vil blive ridset og mælket at se på.

Det er Højre- venstre- og bagside samt bund jeg vil lave af 2 cm tykt mat
plexiglas som jeg har fået.
Fronten vil jeg lave af en hærdet glasrude (fra en sporvogn)
Jeg tror jeg vil forsøge mig, et byggemarked ved vel hvad jeg skal bruge.
Kigger også lidt på akvariesiden...

Torben

Fra : RBP

Dato : 04-08-06 13:28

Jeg ville ikke bruge hærdet glas
hvis glasset bare får en lille skade så skal der ikke ret meget til at
pladen splitter

MVH RENE BY

Fra : Torben R. Sørensen

Dato : 04-08-06 14:13

Ok, det er måske rigtigt, voervejer lige igen...

Fra : J.Jørgensen

Dato : 12-08-06 19:29

"Torben R. Sørensen" <torben.spam@frejashundehus.dk> skrev i en meddelelse
> Ok, det er måske rigtigt, voervejer lige igen...
>
> "RBP" <reneby@pc.dk> skrev i en meddelelse

Hej Torben
Du havde nogle interessante tanker omkring bygning af akvarie - vi er sikker
nogle stykker som kunne tænke sig at vide hvad resultatet er blevet.

Hilsen
Jørgen

Fra : Torben R. Sørensen

Dato : 14-08-06 09:41

J.Jørgensen wrote:
> [...]
> Du havde nogle interessante tanker omkring bygning af akvarie - vi er
> sikker nogle stykker som kunne tænke sig at vide hvad resultatet er

Jeg er ved at gå i gang, jeg skal nok huske at fotografere processen, vender
tilbage med det