Sangskjuler
Fra : Anja Nielsen

Dato : 01-08-06 22:04

Hej Gruppe,

Jeg ved ikke om det er den rigtig gruppe eller hvilken anden det så måtte
være.

Jeg mangler nogle kreative forslag til en sangskjuler og gerne en der er let
at transpotere

På forhånd tak for de forslag der måtte komme

--
Venlig hilsen

Anja Nielsen
E-mail: anja@etlivmedsle.dk
Hjemmeside: www.etlivmedsle.dk

Fra : Sybil

Dato : 02-08-06 11:31

"Anja Nielsen" <troldepus@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> let at transpotere
>
> På forhånd tak for de forslag der måtte komme

Min onkel der fisker meget fik et friskt torskehoved som sangskjuler.

Majken

Fra : Anja Nielsen

Dato : 03-08-06 15:15

"Sybil" <but@but.dk> wrote in message

> Min onkel der fisker meget fik et friskt torskehoved som sangskjuler.

Hehe kan være jeg ikke bliver så populær i bilen hvis jeg har sådan et med
mig

Fra : bj

Dato : 03-08-06 19:46

> [...]
> let at transpotere
>
> På forhånd tak for de forslag der måtte komme

hvad skel fejres og lidt viden om personen/personerne vil nok hjælpe folk
lidt mere til at komme med ideer

bj

Fra : Anja Nielsen

Dato : 03-08-06 20:01

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> wrote in message

> hvad skel fejres og lidt viden om personen/personerne vil nok hjælpe folk
> lidt mere til at komme med ideer

Det er en kollega (pædagog) der fylder 50 år

Fra : bj

Dato : 03-08-06 21:52

> Det er en kollega (pædagog) der fylder 50 år
>
> --
> Anja Nielsen
> E-mail: anja@etlivmedsle.dk
> Hjemmeside: www.etlivmedsle.dk

hvad kendetegner din kollega i arbejdsøjemed og i fritden. Find noget ud fra
det.

der er mange muligheder, er det håndbold, så find en mindre håndbold i
plastik klip den op, og put sange i. er det fodbold så brug en større bold.

Taler vi om natur-person er det vel noget med et træ hvor sange er hængt på
træet. er det svømning så anskaf en badehætte eller lav en form for kollage
med badehætte, svæmmebriller og badedragt eller -busker.

Noget der kendetegner underholdningen du/I har tænkt jer.

hvad med den klassiske som rød tørklade og ble om hovedet laver som
sangskjuler, lav hvodet i papir og klister (papmæsje , stavet som sagt, jeg
ved ikke hvordan man staver til det)

tænk på andre fester I / du har været til og se om ikke det kan lede
tankerne igang.

jeg håber I finder ud af det

mvh

Pædagog, bj

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 04-08-06 12:29

Anja Nielsen wrote:

> Det er en kollega (pædagog) der fylder 50 år

En natpotte med et badge "Velkommen i natpissernes klub" er jo oplagt.

En pose med diverse "hjælpemidler": bleer, briller, stok, 'gebisrens',
brochurer over diverse hjælpemidler til den nye 'høje alder' var en anden
mulighed.

Og så er der jo den 'klassiske' hvor man kombinerer ovenstående med en sang
der der passer der til.
Sangen beskriver de nye 'problemer' den høje alder medfører.
"Hjælpemidlerne" er bundet til en snor og ligger i en sæk. Efterhånden som
sangen synges, hiver personen det nye 'hjælpemiddel' op af sækken og ifører
sig det. Når sangen er slut, er personen iført falske ører, en skaldet isse,
sygekassebriller, hagesmæk, ble + plasticbukser, stok, o.s.v.

Det kræver selvfølgelig at modtageren har det ok med sin alder og er i
besiddelse af humoristiks sans ;)

Og så er der jo alle de interessebaserede:
En tennesketcher til tennesspilleren. Sangene er stukket ind i
mellemrummene.
Et cykelhjul til den cyklende. Sangene er viklet omkring egerne.
En paraply til den der går tur. Under paraplyen hænger nogle
fuglesilhuetter. Sangen er foldet som harmonika, stukket gennem silhuetten
og illuderer vinger.
O.s.v.

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Anja Nielsen

Dato : 06-08-06 21:51

Hejsa,

Tak for forslagene, det er nogle gode nogle, så jeg vil huske på den næste
gang jeg skal lave en sangskjuler igen.

Jeg har nu valgt at lave en bærbar computer da hun altid skriver referaterne
til p-mødet på sådan en.