rørhøg skriger
Fra : C.H

Dato : 31-07-06 21:14

Hej i gruppen!

Jeg undrer mig over en rørhøgs skrig. Jeg har i et par dage hørt en rørhøg
skrige stort set konstant - den holder til omkring en mark, det netop er
afbrændt, og jeg tænker at det måske er en stor unge, der kalder på sine
forældre?

Den størrelse er som en voksen rørhøg-han og med fine og tydelige
tegninger - ligner en hun i farverne - hvilket jeg kan læse mig til svarer
til en ungfugl.

Hvis det er en ung fugl, der har mistet sine forældre, har den så en
mulighed for at klare sig? Eller vil den bukke under?

Den opholder sig en del stående på marken, men jeg har da set den flyve og
lave flotte dyk. Er det normal adfærd for en rørhøg at opholde sig meget på
jorden?

Det var en del spørgsmål - glæder mig til at høre fra jer

CH

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 02-08-06 20:03

"C.H" skrev i en meddelelse
> [...]
meget på
> jorden?
>
> Det var en del spørgsmål - glæder mig til at høre fra jer

Desværre er det ligesom denne gruppe "falder sammen" en gang imellem, og
ingen af dem der virkelig ved noget, er til stede. Jeg håber der stadig
er mulighed for at nogen kommer hjem fra ferie og svarer på
spørgsmålene. Jeg synes selv det kunne være interesant at se dem
besvarede.

Venlig hilsen Ruth