mysterie snegle
Fra : Bainz

Dato : 30-07-06 00:19

Hej jeg har et par mysterie snegle til at gå i et akvarium og nu har de så
lang æg oppe på top glasset er der noget specielt jeg skal gøre for at få
dem til at over leve eller klare de det selv.
Det er min første forsøg med den type akvarie dyr så er på virkelig bar
bund, så håber der er nogen der vil give mig en grundig instruks.
Mvh
Bainz

Fra : Søndergaard

Dato : 30-07-06 02:24

Bainz skrev:
> [...]
> Det er min første forsøg med den type akvarie dyr så er på virkelig bar
> bund, så håber der er nogen der vil give mig en grundig instruks.

hvis du har fisk i akvariet også , så ser de ofte æggene som en
lækkerbisken.. men hvis mysteriesneglene går alene, skull de nemt kunne
blive udklækket og klare sig.
æggene skulle klækkes efter 2 - 4 uger.
Æggene må aldrig blive våde, så dør de.
Du kan fodre de ny udklækkede unger med foderpiller, havregryn,
mælkebøtte- blade, det er guf.

Hvis du vil have dem til at lægge flere æg, skal du bare fodre dem med
oksehjerte!

Søndergaard

Fra : Bainz

Dato : 30-07-06 09:43

Jeg har dem til at gå i et 54 literes akvarium med 3 alge æder der har fået
klø i det andet akvarium så der skal de gå indtil de får det som de skal og
så er der en enkelt tiger snegl. men skal jeg bare lade dem hænge eller skal
de pilles ned og ligges på en flamingo plade og så lade den flyde rundt i
akvariumet.
De alge æder er sådan en gul fisk som hele tiden suser rundt og suger sig
fast på alger, jeg skriver sådan fordi jeg ikke aner hvad de heder.
mvh Bainz

Fra : Lasse Jensen

Dato : 30-07-06 07:30

Bainz wrote:

> [...]
> Det er min første forsøg med den type akvarie dyr så er på virkelig bar
> bund, så håber der er nogen der vil give mig en grundig instruks.

Jeg har indrettet en lille plastikæske med vand i bunden og et par huller i
låget. Der flyder ægklæserne rundt på en stykke flamingo. Det sikret den
rigtige luftfugtighed, den skal være høj, men som Søndergård siger må de
ikke blive våde. Når sneglende klækker ud, suger jeg dem op med en slange
og putter dem over i en lille fiskebowle, der står i vinduet. Der er masser
af alger og så får de lidt kogt salat eller en skive kogt kartoffel engang
imellem.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.