VUC/erhvervserfaring
Fra : Ralph

Dato : 28-07-06 21:02

Jeg (eller rettere min kone, ret skal være ret) har søgt rundt omkring på
nettet vedr. subj.

Sagen er den at vores datter gerne vil ind på sygeplejerskelinien på VUC,
for at kunne det skal man have mindst 9 måneders erhvervserfaring.
Datteren har så fået job som børnepasser (aka ung pige i huset) indtil næste
sommer, gælder det som erhvervserfaring?
Det mener vores nabo ikke, men vi synes da at det er en del mere relevant
end at gøre rent om natten eller stå nede på tanken.

Links til de præcise regler ønskes tak.

--
venligst
Ralph

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 28-07-06 21:24

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> posting:

>Sagen er den at vores datter gerne vil ind på sygeplejerskelinien på VUC,
>for at kunne det skal man have mindst 9 måneders erhvervserfaring.

Jeg tror nu ikke, det er VUC, der stiller disse krav. Det er nok
mere sygepl-skolen.

>Datteren har så fået job som børnepasser (aka ung pige i huset) indtil næste
>sommer, gælder det som erhvervserfaring?

Jeg ved ikke noget om dette, men jeg ville tro, det ville være bedre
at have søgt om at arbejde på at plejehjem som vikar el. lign.

>Links til de præcise regler ønskes tak.

If.<http://ug.prod.krak.dk/uddannelse.aspx?article_id=udb-sygeplejerske#q4>

"4 enkeltfag fra en gymnasial uddannelse: dansk på A-niveau, engelsk
på B-niveau, matematik, fysik, kemi eller biologi på B-niveau,
samfundsfag eller psykologi på C-niveau og 9 måneders
erhvervserfaring".

--
What is life, except excuse for death,

http://www.amnesty.dk/stoptortur/protest/