Hjælp til brug af ListBox
Fra : Kurt G

Dato : 26-07-06 12:16

Som det fremgår af "Kolonner iListBox" er jeg ved at lære ListBox at kende.
Jeg har kikket en del på de forskellige events, men ikke fundet lige den,
som jeg gerne vil have.

Når jeg hjælp af tabulator skifter til listboxen vil jeg gerne vide, hvilken
celle der har focus! OnEnter reagerer, men fortæller ikke hvilken celle, der
har fokus!
Jeg har brug for at lave en maske til input i cellerne, men har ikke rigtig
kunnet dekode bruge af OnGetEditMask. I Hjælps eksempel står der:

if StringGrid1.Cells[ACol, 0] = 'Phone Number' then
Value := '!\(999\)000-0000;1';

Hvordan skal den tilskrivning forstås?

Hvordan fortæller jeg ListBox hvilken celle jeg vil editere, således at jeg
med keyboard kan indtaste i den uden at vælge med mus eller tabelator?

Det er nok elementært, men jeg har altså ikke kunnet finde det.

Mvh Kurt