Afkortning af fil
Fra : carsten@valmo.dk

Dato : 25-07-06 10:46

Hej

Jeg har behov for at manipulere med en fil med feks 500 linier hver med
en længde på 300. Jeg har læst den ind i en stringlist og vil jeg
godt afkorte den så jeg kun har alle 500 linier med en længde på 50.
Hvordan udføres dette lettest

cmh

Carsten

Fra : Christian Iversen

Dato : 25-07-06 13:35

carsten@valmo.dk wrote:

> [...]
> en længde på 300. Jeg har læst den ind i en stringlist og vil jeg
> godt afkorte den så jeg kun har alle 500 linier med en længde på 50.

Hvad med at loope over elementerne i din stringlist, og korte strengene af
med fx copy() ?

--
| Christian Iversen | Except some worms going "have you seen |
| chrivers@iversen-net.dk | medusa?" |

Fra : Christian Iversen

Dato : 25-07-06 13:35

Christian Iversen wrote:

> Hvad med at loope over elementerne i din stringlist, og korte strengene af
> med fx copy() ?

Jeg mente selvfølgelig SetLength()

--
| Christian Iversen | Horses would come upstairs. Not to play |
| chrivers@iversen-net.dk | cards necessarily |

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 26-07-06 09:03

Læs en linie fra filen, skriv de første 50 tegn med copy() til en ny fil,
læs én mere etc. Ingen grund til at involvere stringlist.

hilsen
Uffe

Fra : Carsten Mortensen

Dato : 26-07-06 16:20