Heinrich Dohm, signatur
Fra : Jan Tuxen

Dato : 22-07-06 12:43

Hvis nogen ejer eller kender et oliemaleri af Heinrich Dohm
(1875-1940), vil jeg være taknemmelig for en afbildning af signaturen.
Jeg skal bruge den til identifikation af kunstneren bag et portræt.

Jeg har slået op i Signaturbogen, og der står han desværre ikke.

--
Jan Tuxen
Fjern postnummeret i min e-mail adresse,

Fra : Steffen Sørensen

Dato : 22-07-06 12:49

"Jan Tuxen" <jan.tuxen@get2net.dk5300> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Jan Tuxen
> Fjern postnummeret i min e-mail adresse,

Kan du ikke bruge Bruun Rasmussens hjemmeside? De har et maleri af Dohm til
salg med en glimrende funktion så man virkelig kan se signaturen i nederste
venstre hjørne.
http://www.bruun-rasmussen.dk/search.do;jsessionid=8802E7322B930DCC78BFBC30A6C7D631.bifrost?mode=detail&aid=100000137&cid=453&iid=300117273
(linket skal nok indsættes i din browser)

hilsen
Sørensen

--
Togo Lounge (c) by All Meens Inc.

Fra : Steffen Sørensen

Dato : 22-07-06 12:52

"Steffen Sørensen" <togalounge@XXXgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> (linket skal nok indsættes i din browser)

Hmm, hans signatur er vist ikke helt den samme fra maleri til maleri :
http://www.bruun-rasmussen.dk/search.do%3bjsessionid=48C1CDBB6BA615E6C1A99EA401FE8703.bifrost?pg=6&lang=en&mode=detail&iid=300081809
På dette maleri er den mere grumset og rodet, mens den på andre virker
nærmest barnelig.

Hilsen
Sørensen

--