madras haves seng mangler
Fra : Peter H.

Dato : 22-07-06 11:20

Hej

Jeg har en god madras, en datter der skal have en ny seng og har lyst til at
forsøge mig som sengebygger.

Er der nogen der har en god ide til fremgangsmåden. Jeg skal sige jeg har
også en lamelbund der fint passer til formålet og kan ret nemt fremskaffe
tilstrækkelig med spånplader.

Peter

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-07-06 17:32

Peter H. skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Jeg har en god madras, en datter der skal have en ny seng og
> har lyst til at forsøge mig som sengebygger.

Det ville nok være mere relevant at spørge i

Dk.fritid er kun til emner, der ikke har sin egen gruppe.

Jan

Fra : Jubii

Dato : 22-07-06 19:51

On Sat, 22 Jul 2006 18:32:18 +0200, "Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote:
in dk.fritid

>Det ville nok være mere relevant at spørge i

Næh, for det du ikke citerede, og du har vel en grund, så er gruppen til den
slagsspørgsmål ok.

"Er der nogen der har en god ide til fremgangsmåden. Jeg skal sige jeg har
også en lamelbund der fint passer til formålet og kan ret nemt fremskaffe
tilstrækkelig med spånplader."

Altså en fritidsbeskæftigelse for en hobbyist.

>Dk.fritid er kun til emner, der ikke har sin egen gruppe.

Næh, det er betegnelsen for dk.generel.

>Jan

Når man laver hjemmebyggede senge af spånplader er der en god fremgangsmåde der
kun kræver 4 spånplader evt. med udskæringer hvis det nu skal se lidt pænt ud.
Samt 4 lister til lamelbunden.

Der kræves ikke ben da siderne/enderne af spånpladerne går ned til gulvet så man
får et meget stabil seng. Saml siderne med endestykkerne og søm
lamelbundlisterne på de 4 plader.