overfølsomhed
Fra : Thomsen

Dato : 21-07-06 19:53

Er der nogen som har kendskab til om en hest kan være allergisk overfor
biddet. Hesten har udslæt (blæner) på tungen og slimhinderne i munden og er
meget irriteret når trensen kommer på, ryster på hovedet, klør sig på
forbenene og hvad den ellers kan finde at klø sig på.

Fra : Britta Trab

Dato : 21-07-06 21:47

"Thomsen" <gitano@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er meget irriteret når trensen kommer på, ryster på hovedet, klør sig på
> forbenene og hvad den ellers kan finde at klø sig på.

Jeg ville strate med at spørge ind til hvilken type (matriale) bidet du
bruger er lavet af?

Der findes jo i dag et par forskelige bidmatrialer :)

M.v.h.

Britta T.

Fra : Thomsen

Dato : 21-07-06 22:41

Ja der er prøvet forskellige bid, det den har på nu er et todelt gummibid
med snore,så der ikke er noget metal i munden, ellers er der prøvet bid uden
nikkel. Der er taget blodprøver, som viste at den er overfølsom overfor
lagermider, støvmider og svampesporer,men den går på græs nu, så det burde
jo være blevet bedre, men den er jo stadigvæk generet.

Fra : winnie nielsen

Dato : 30-07-06 00:57

Hej min søstre har en pony hingst , som har det på samme måde,, vi har reden
ham med et blødt gummi bid, det lyse, man kan købe og det gav ingen
problemer, men ved alm. bid, fik han også blænder,,,, så måske skulle i
prøve at låne et,,, vi prøvede med et sort hård, men det duede ikke...'

hilsen Winnie