forsikring
Fra : fagus

Dato : 21-07-06 09:26

Hej ng.
Er det en god ide at have en forsikring på sin hest i tilfælde af at den
forårsager en ulykke, altså en ansvarsforsikring.Kan man tegne sådan en /
pris

Fra : Søren

Dato : 21-07-06 18:01

"fagus" <fagus@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forårsager en ulykke, altså en ansvarsforsikring.Kan man tegne sådan en /

Ja det er en meget god ide.
Normalt vil din private ansvarsforsikring også gælde hesten.

Mvh
Søren N

Fra : john

Dato : 22-07-06 19:13

> [...]
> forårsager en ulykke, altså en ansvarsforsikring.Kan man tegne sådan en /

Hej

Vi har hestne dækket ansvarsmæssigt gennem vores landbrugsforsikring.

Hilsen John

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-07-06 11:09

john wrote:
> "fagus" <fagus@mail.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Hej
>
> Vi har hestne dækket ansvarsmæssigt gennem vores landbrugsforsikring.

Det samme har vi og det koster ikke alverden.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : taina

Dato : 26-07-06 08:39

> [...]
> forårsager en ulykke, altså en ansvarsforsikring.Kan man tegne sådan en /

Jeg har fået at vide fra mit forsikringsselskab, at hesten er dækket ind via
indboforsikringen. Ikke specielt logisk, men jeg har efterhånden hørt det
flere steder fra, så det er nok bare sådan, de gør.

mvh. tina

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-07-06 08:49

taina (fjern) wrote:
> [...]
> indboforsikringen. Ikke specielt logisk, men jeg har efterhånden hørt det
> flere steder fra, så det er nok bare sådan, de gør.

Så må det være fordi det er en landbrugsforsikring.
En std. indboforsikring til et parcelhus dækker ikke hvis man har en
hest i sin have og den render ud og laver skade.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : taina

Dato : 26-07-06 15:53

taina (fjern) wrote:
> [...]

En std. indboforsikring til et parcelhus dækker ikke hvis man har en
hest i sin have og den render ud og laver skade.

Det er ikke en landbrugsforsikring, men en helt almindelig indboforsikring.
Jeg syntes også, at det lød noget underligt og spurgte flere gange, om de nu
var HELT sikre. Og ja, det var de. Min indboforsikring indeholder altså en
ansvarsforsikring for hesten. Jeg ved også, at jeg ikke er den eneste - jeg
har læst om flere, hvis indboforsikring indeholder ansvarsforsikring for
hesten. Så jeg tror altså, at det er "standart-procedure".

I øvrigt synes jeg, at dit eksempel er misvisende. Så vidt jeg ved er det
ikke lovligt at holde hest i baghaven i et parcelhus, og ulovligheden af
dette har vel også en vis indflydelse på, om forsikringen dækker...

mvh. tina

Fra : taina

Dato : 26-07-06 17:23

"taina" <tinachristoffersen(fjern)@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Som her for eksempel: http://www.heste-nettet.dk/forum/24/7382/7382/

mvh. tina

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-07-06 08:30

taina (fjern) wrote:
> "taina" <tinachristoffersen(fjern)@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Som her for eksempel: http://www.heste-nettet.dk/forum/24/7382/7382/

Jeg kan godt se det.
Vores ansvarsforsikring dækker også hvis de render ud af fodlen og
ind og ødelægger kornet, eller skader som jeg/vi kommer til at lave i
forbindelse med det landbrugsmæssige.
Desuden har vi en mindre sum i tilfælde af hestene dør.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : fagus

Dato : 27-07-06 08:53

Jeg siger tusind tak for svarene,har nu læst vores igennem og den siger det
samme ( den dækker) -----Ina

Fra : taina

Dato : 27-07-06 15:34

[...]

Det lyder som en bedre løsning - hvis man altså har landbrug Det ser
heller ikke ud som om, indboforsikringen dækker, hvis hestene er del af
landbrug eller erhverv.

Jeg synes i øvrigt også jeg har hørt om et forsikringsselskab som tegner
ansvarsforsikring på hest, men jeg kan ikke huske, hvilket. Jeg valgte det
fra, syntes ikke, at der var nogen grund til at dobbelt-forsikre.

mvh. tina

Fra : Trold

Dato : 28-07-06 10:09

On Thu, 27 Jul 2006 16:33:31 +0200, "taina"
<tinachristoffersen(fjern)@hotmail.com> wrote:

<snip>

>Jeg synes i øvrigt også jeg har hørt om et forsikringsselskab som tegner
>ansvarsforsikring på hest, men jeg kan ikke huske, hvilket. Jeg valgte det
>fra, syntes ikke, at der var nogen grund til at dobbelt-forsikre.

Hos Dansk Hesteforsikring har du ansvar med i livsforsikringen - men
betale ikke extra for det.

--
Knus,

Trolden