Filter
Fra : Rasmus Hyttel

Dato : 20-07-06 23:34

Hej.

Hvilket filter skal man vælge til et ganske almindelig selskabsakvarium på
120L. Udvendigt eller indvendigt?

Hilsen Rasmus

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 21-07-06 09:51

Hey...

Det kommer an paa hvor mange fisk du vil holde der i, og størelsen.....

5 neonfisk = invendigt filter
5 Store Oscar= udvendigt fileter....

/Finn

Fra : Rasmus Hyttel

Dato : 21-07-06 13:09

Hej

På nuværende tidspunkt er har jeg indvendigt filter, men det er meget gammel
og slidt og trænger til en afløser.

Der går lidt af hvert i akvariet:
et par kribensis
et par scalare
en stime zebrafisk
lidt guppy og platy
et par maller

Hilsen Rasmus

Fra : J. Jørgensen

Dato : 21-07-06 15:55

> [...]
>
> På nuværende tidspunkt er har jeg indvendigt filter, men det er meget
> gammel og slidt og trænger til en afløser.

Hej Rasmus
Du skal nok mest tage hensyn til om dine forhold tillader udvendigt filter.
De udvendige slanger kan nemt give problemer hvis du har børn eller husdyr
der synes de vil rive lidt i dem.
Hvis dit akvarie står op ad en endevæg, så er en skummåtte monteret
indvendigt i den ene ende noget af det mest effektive du kan lave.
Hilsen
Jørgen