Maxtor P-ATA 250 Gb disk i HP ML330 G3
Fra : Jens Willadsen

Dato : 20-07-06 08:36

Hej folkens

Endnu et spørgsmål fra mig ja. :)
Vi har sat en Maxtor Diamond Max P-ATA disk i vores HP ML330 G3 server som
Secondary Master.
Jeg har så sftware spejlet styresystemet over på den og oprette en data
partition til lager af ikke kritisk data.
Men når vi bruger lager diske melder disken fejl, jeg har prøvet at scanne
disken med maxtor's diag tool men den kan ikke finde den.
Men skulle der være nogen controller mæssige problemmer ved at sætte sådan
en disk i?

MVH Jens

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-06 18:32

"Jens Willadsen" <jensw-fjern dette-@ktds.dk> wrote in message
> [...]
> Secondary Master.
> Jeg har så sftware spejlet styresystemet over på den

Dvs. du kører RAID?

> og oprette en data partition til lager af ikke kritisk data.
> Men når vi bruger lager diske melder disken fejl,

Hvilken fejl?

> jeg har prøvet at scanne disken med maxtor's diag tool men den kan ikke
> finde den.

Så har du jo ikke scannet den

> Men skulle der være nogen controller mæssige problemmer ved at sætte sådan
> en disk i?

Alt afhængigt af operativ-system og evt. servicepack, ja.

mvh
///M

Fra : Jens Willadsen

Dato : 21-07-06 12:43

Jeg fik aldrig maxtors software til at finde den. Den var sat til en onboard
raid controller men spejlingen var lavet inde i windows.
Jeg satte drevet over på den alm ide controller hvor på cdromen befandt sig,
der har jeg kørt nogle skrive læse test på disken, og indtil nu uden
problemmer.
Tror at den aldrene ide100 Raid ctrl. der sidder i server ikke kunne klare
disken, den satte den også op som et striping raid med 2 diske??
Så det ser ud til at det kører nu!

Hilsen Jens

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-06 12:47

Jens Willadsen wrote:
> [...]
> Tror at den aldrene ide100 Raid ctrl. der sidder i server ikke kunne klare
> disken, den satte den også op som et striping raid med 2 diske??

controlleren kan godt klare sådan en disk, men den _skal_ sættes op i en
raid konfiguration, hvadenten der er tale om en enkelt disk eller ej.
jeg har dårlige erfaringer med at bruge den controller CD-ROM drevet
sidder på. primært ydelse har virket elendig. tjek selv op på dette.

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Brian Albertsen

Dato : 24-07-06 08:29

On Thu, 20 Jul 2006 09:36:13 +0200, "Jens Willadsen" <jensw-fjern
dette-@ktds.dk> wrote:

> [...]
>disken med maxtor's diag tool men den kan ikke finde den.
>Men skulle der være nogen controller mæssige problemmer ved at sætte sådan

Jeg har haft præcis samme oplevelse som dig.

OS ligger godtnok på en SCSI disk, men jeg satte et mirror op på
RAID-controlleren med 2xMaxLine III diske og det begyndte at fejle
efter en uge.

Til sammenligning har jeg haft et stripeset med 3x 60 GB IBM Deskstar
kørende i et års tid før det.