Kolonner i Listbox
Fra : Kurt G

Dato : 13-07-06 12:40

Hej NG;

Så vidt jeg kan se i hjælpen til D5, kan man i en Listbox lave flere
kolonner, men når jeg specificerer 3 kolonner i 'Columbs', gør det ingen
forskel.
Er der nogen, der ved hvordan man gør?

Mvh Kurt

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 13-07-06 13:13

"Kurt G" <kurt@guldbaek.net> wrote in message
> Er der nogen, der ved hvordan man gør?

Prøv at lave en listbox med 3 "columns" og indtast tallene 1-9 flere gange i
items. Hvis du nu gør listbox'en bred, men lav, så har du dine kolonner. Men
det var næppe det du var ude efter.

hilsen
Uffe

Fra : Kurt G

Dato : 13-07-06 13:22

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> wrote in message
> [...]
> i items. Hvis du nu gør listbox'en bred, men lav, så har du dine kolonner.

Ok.
Jeg var egentlig ude efter at bruge omtrent som en tabel, altså så jeg kunne
styre, hvilken kolonne og linie jeg anbringer en streng i.

Er det muligt?
/Kurt

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 13-07-06 13:49

> Jeg var egentlig ude efter at bruge omtrent som en tabel, altså så jeg
> kunne styre, hvilken kolonne og linie jeg anbringer en streng i.
>
> Er det muligt?

Så er det en grid du skal bruge.

hilsen
Uffe

Fra : Harald

Dato : 13-07-06 14:00

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> "Kurt G" <kurt@guldbaek.net> wrote in message

> Så er det en grid du skal bruge.

TListView virker ganske godt.

/HK

Fra : Kurt G

Dato : 13-07-06 14:04

"Harald" <nomail@noname.dk> wrote in message
> "Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse

> TListView virker ganske godt.
>
> /HK

Jeg vil kikke på begge muligheder.
Tak!
/Kurt

Fra : Kurt G

Dato : 23-07-06 20:05

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> "Kurt G" <kurt@guldbaek.net> wrote in message
> Så er det en grid du skal bruge.
> hilsen
> Uffe

Jeg har nu brugt en StringGrid og den viser fint, hvaf jeg gerne vil have
vist.
Så kommer næste problem: jeg kan ikke få lov at redigere i nogen af
felterne, selv om jeg har krydset alt det af, som ifølge hjælpen er
nødvendigt.
Er der nogen, som har en hurtig vejledning?

Mvh Kurt

Fra : Ingolf

Dato : 24-07-06 00:13

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> wrote in message

> [...]
> nødvendigt.
> Er der nogen, som har en hurtig vejledning?

Vælg stringrid'en, gå i obejct inspector, find "options", dobbeltklik for at
vise alle' options', sæt goEditing til true.

Fra : Kurt G

Dato : 24-07-06 06:29

"Ingolf" <dont_spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
> "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> wrote in message

> Vælg stringrid'en, gå i obejct inspector, find "options", dobbeltklik for
> at vise alle' options', sæt goEditing til true.
Det har jeg prøvet flere gange uden at det virkede, men nu virker det
alligevel.
Jeg har nok lavet noget andetogså, som forhindrede virkningen.
Tak.
/Kurt