Styrketræning & Kost?
Fra : Kenneth

Dato : 09-07-06 19:28

Hej NG.

Jeg ville såmænd blot høre om nogen havde gode Kost-råd
til en ung gut på 28 der styrketræner 4 gange om ugen med henblik
på at få en pænere figur, hvad er godt at kombinere med styrketræning?

Det skal helst være noget man finder i almindelige supermarkeder,
kylling, pasta, groft brød osv. De 3 kan i så se jeg i forvejen har hørt om,
men er der andet der virker nærende for muskler i samme stil som de 3
nævnte?

På forhånd tak,
hilsen Kenneth.

Ps. Den der med at drikke Cacao-skummetmælk efter træning,
er det bare en "And" eller er der noget om det, ved i noget om det?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-07-06 21:43

Kenneth wrote:
> [...]
> men er der andet der virker nærende for muskler i samme stil som de 3

Bønner og æggehvider.. ?

Jeg er for nyligt gået på kur, og er begyndt at træne.. og da jeg er
vegetar gør det det lidt mere besværligt at få nok protein.

Men, heldigvis er jeg ikke specielt kræsen, eller bliver træt af
ensformig mad, så jeg spiser bare en gang chilibønner (+ lidt ekstra
chili, løg og champinoner) når jeg har trænet.. (dvs. 2-3 gange om
ugen)

Fra imorgen begynder jeg også at spise noget "spejlet" æggehvide for
at få endnu mere protein, og i øvrigt sætter jeg også raten op til
at træne 3 gange hver uge, istedet som nu hvor det mest er 2.

// Hans, gået fra 130kg til 115kg morgenvægt på 3mdr.. hurra
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Faithless

Dato : 10-07-06 16:20

"Kenneth" <myjunk@ofir.dk> wrote

> Jeg ville såmænd blot høre om nogen havde gode Kost-råd
> til en ung gut på 28 der styrketræner 4 gange om ugen med henblik
> på at få en pænere figur, hvad er godt at kombinere med styrketræning?

Spis som du plejer, hvis det er groft og fedtfattigt og supler med protein
pulver. Du skal bruge 1-2 gr. pr. kilo kropsvægt på de dage du træner, og
helst størstedelen under 1 time efter din træning.

Her er en lille list over fødevare som indeholder proteiner, taget fra
http://www.spilbingo.dk/slankesiden/artikler/index.php?Side=protein.htm

a.. Magert svinekød f.eks skinkeschnitzler
a.. Maqért kalkunkød, f.eks. kalkunschnitzler
a.. Kyllingekød uden skind
a.. Magert oksekød, f.eks. oksefilet eller hakket oksekød med max. 6-8% fedt
a.. Æggehvider
a.. Mager kvark
a.. Magre fisk, f.eks. tun, torsk, sej
a.. Torskerogn
a.. Skaldyr
a.. Sojaprotein
a.. Proteinpulver med lavt fedt- og kulhydratindhold

Mvh
Thomas

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-07-06 10:56

Kenneth wrote:
> [...]
> til en ung gut på 28 der styrketræner 4 gange om ugen med henblik
> på at få en pænere figur, hvad er godt at kombinere med styrketræning?

Som styrketræner skal du have omkring 2-3 gram protein pr kilo
kropsvægt. Hvis du kan få det på fornuftig vis via din almindelige
kost er det helt fint, ellers kan du prøve med noget protein pulver
der kan holde din indtag stabilt. Gode protein kilder er kylling,
kalkun, tun (eller blot fisk generelt), magert svine- og oksekød.

Hvis du vil opbygge muskler skal du også huske at din krop skal være
i energi overskud. Det vil sige at du ikke kan opbyge muskler hvis du
indtager mindre energ end du forbrænder (uanset hvor hårdt du ellers
går til den i træningscentret). For at holde din indsats i
styrketræning oppe er det også nødvendigt at indtage kulhydrater, da
det er dem din krop forbrænder mens du træner. Personligt plejer jeg
at spise størstedelen af mine kulhydrater om morgenen og til middag,
jeg træner så om eftermiddagen og om aftenen indtager jeg noget
mindre kulhydrater og flere proteiner.

Hvis du går i et træningscenter kan de helt sikkert give dig nogle
gode råd om hvordan du bør strukturære en fornuftig diæt.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : NoOne

Dato : 30-07-06 16:20

On Sun, 9 Jul 2006 20:27:51 +0200, "Kenneth" <myjunk@ofir.dk> wrote:

Cacao-mælk er lidt en and :) ... der er masser af sukker i og lidt
protein ....

Køb i stedet for noget WHEY 80 protien pulver og bland det op med mælk

fx ... http://bodyman.dk/shop/productlist.asp?Id=100

www.bodyman.dk

RaZoR :)

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 02-08-06 18:41

"NoOne" <mail.test.dk@> wrote in message
> On Sun, 9 Jul 2006 20:27:51 +0200, "Kenneth" <myjunk@ofir.dk> wrote:
>
> Cacao-mælk er lidt en and :) ... der er masser af sukker i og lidt
> protein ....

Der nok en smule for meget sukker i cacaomælk i forhold til mængden af
protein, men sukker er absolut ikke af det onde, hvis vi snakker
styrketræning, så helt at undgå det er der ingen grund til. Skulle jeg vælge
noget ville jeg drikke skummetmælk, kærnemælk eller evt. den gule Matilde,
hvor der ikke er så meget sukker.

Iøvrigt vil jeg mene, at der er overkill at gå alt for meget op i
proteinindtaget... med en almindelig god varieret kost, der indeholder noget
magert kød flere gange dagligt, så er man godt hjulpet.

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, stud. med.
http://home.tiscali.dk/~mgj