Modregning af tab
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-06-06 15:52

Jeg har opgivet at finde hoved og hale i Skats hjemmeside, men
selsvangivelsen skal jo laves:

Jeg har et overskud på aktiehandel i 2005, så jeg har brug for at vide,
om tab i 2001 og 2002 stadig kan trækkes fra. Det er børsnoterede
aktier, og de har været ejet i mindre end tre år.

Krydspostet til dk.penge.investering og dk.penge. Opfølgning sat til
dk.penge.investering, så svar på dette indlæg automatisk dirigeres over
i investeringsgruppen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips og tricks til sikkerhedskopiering.

Fra : Poul Christensen

Dato : 05-07-06 15:55

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in news:44a53aaa$0$2110
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> [...]
> om tab i 2001 og 2002 stadig kan trækkes fra. Det er børsnoterede
> aktier, og de har været ejet i mindre end tre år.

Du har fradrag, da underskuddene er under 5 år gamle.

Her er en skematisk fremstilling af de tidligere regler, der var gældende
i 2005:
http://www.skm.dk/public/dokumenter/planche_gld_regler.pdf

mvh
poul christensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-07-06 17:28

Den 05-07-06 16.54 skrev Poul Christensen følgende:
> Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in news:44a53aaa$0$2110

> Du har fradrag, da underskuddene er under 5 år gamle.

Smukt, tak!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Ryd op i dine højrekliksmenuer med Mmm Free.