Ekkolod
Fra : Jacob Viberg Nielsen

Dato : 27-06-06 21:44

Hej allesammen

Min kammerat vil gerne investere i et ekkolod, men kender ikke markedet og
ved ikke hvad der duer. Er der nogen der vil videregive lidt erfaringer om
hvilke mærker der er gode, og eventuelt komme med et konkret forslag.

Det han leder efter er i prisklassen 3000 - 5000 kr, det skal være med GPS
og med farveskærm.

Håber nogen kan hjælpe
--
Venlig Hilsen

Jacob Viberg Nielsen

Fra : Hansen

Dato : 29-06-06 22:06

Så finder du nok kun en på internet i ungarn

Fra : mlt

Dato : 02-07-06 16:03

"Jacob Viberg Nielsen" <jacob@jv-web.dk> wrote in message
> [...]
> hvilke mærker der er gode, og eventuelt komme med et konkret forslag.
>
> Det han leder efter er i prisklassen 3000 - 5000 kr, det skal være med GPS

Han får altså ikke meget GPS og ekkolod for 3-5000 kr... Start ved 8000 og
opad med kort, så får han basisudgaven. Men hvorfor købe et kombiapperat,
når to seperate skærme giver samme pris?
Mvh
Michael

Fra : Henrik B.

Dato : 03-07-06 09:10

Jacob Viberg Nielsen skrev:
> [...]
> ved ikke hvad der duer. Er der nogen der vil videregive lidt erfaringer om
> hvilke mærker der er gode, og eventuelt komme med et konkret forslag.

Et bud på to mærker indenfor ekkolodder som er gode er Lowrance og
Eagle. De har begge en serie lodder som tilfredsstiller kravet hos de
fleste private brugere.

Min kammerat har lige købt et Lowrance lod med farveskærm og GPS, som
han er yderst tilfreds med, men det kostede ham altså 8000 kr og var
vist det billigste med de funktioner.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Kent Hald

Dato : 03-07-06 14:12

Så vidt jeg er orienteret, er det Lowrance, der producerer Eagle.
Der er også Humminbird og Garmin.
Men prisen vil som sagt komme over kr 8.000.
Jeg har selv en Lowrance med kort over hele DK, Pris kr. 12.000
købt i år.

Mvh.
KH

Fra : Calle.

Dato : 03-07-06 17:09

Kent Hald wrote:
> Så vidt jeg er orienteret, er det Lowrance, der producerer Eagle.
> Der er også Humminbird og Garmin.

Humminbird, har lige lavet en ny serie (700), som er ekkolod med GPS, til
fornuftig pris.
--
*** Calle ***

Fra : Calle.

Dato : 03-07-06 17:08

Henrik B. wrote:

> Et bud på to mærker indenfor ekkolodder som er gode er Lowrance og
> Eagle. De har begge en serie lodder som tilfredsstiller kravet hos de
> fleste private brugere.

Eagle er jo Lowrance
Der står eagle på mit ene ekkolod, men lowrance på manualen
--
*** Calle ***