Hestehandlere.
Fra : Bjarne K.

Dato : 27-06-06 09:42

Er der nogen der har erfaring med om det er normalt at heste på markeder
bare får lov at stå i bagende sol uden vand og mad.
Vi blev helt triste af at komme ned på den del af markedet (Salten marked)
hvor der handledes med heste. Der var især 2 pjuskede ponyer, som virkede
tynde og stod helt unden mulighed for at få lidt vand og græs og der var
heller ikke tegn på at de havde fået hø i løbet af dagen.
(jeg skal lige skynde mig at sige at jeg ikke kender nok til heste til at
kunne afgøre om de er for tynde eller om deres pels er dårlig)

De fleste heste havde selvf. adgang til både vand, græs og hø.

Bare mærkeligt at de folk der står for et marked ikke checker op på at alt
er iorden.

Bjarne K

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 27-06-06 09:57

"Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote:

>Er der nogen der har erfaring med om det er normalt at heste på markeder
>bare får lov at stå i bagende sol uden vand og mad.

Nej, det synes jeg ikke man ser så tit. Til gengæld synes jeg at det er synd for
hestene at skulle stå så længe på det samme sted uden mulighed for at bevæge sig
mere end 1m frem og tilbage.

>Vi blev helt triste af at komme ned på den del af markedet (Salten marked)
>hvor der handledes med heste. Der var især 2 pjuskede ponyer, som virkede

Jeg stod selv på Salten marked alle dage med direkte udsigt til hestepladsen og
mit indtryk var et dette marked var bedre for hestene end gennemsnittet. Så
selvfølgelig ikke alt hvad der foregik.

>De fleste heste havde selvf. adgang til både vand, græs og hø.

Nemlig mit indtryk og kors hvor kunne jeg ha' købt mange

>Bare mærkeligt at de folk der står for et marked ikke checker op på at alt
>er iorden.

Det kan jeg forsikre dig om at der er...!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk

Fra : Bjarne K.

Dato : 27-06-06 10:28

"Ole Braad-Sørensen" <nospam@soholm.com> wrote in message

> [...]
> synd for
> hestene at skulle stå så længe på det samme sted uden mulighed for at

Ja, de to ponyer (og andre) stod i et kort tov på bar jord. De fleste andre
kunne da nappe lidt græs

> [...]
> Så
> selvfølgelig ikke alt hvad der foregik.
>
> Det kan jeg forsikre dig om at der er...!

Det lyder godt. Var der ikke så længe, så måske der var vand mm. på vej. Vi
var forøvrigt dernede lørdag over middag.

Bjarne K.

Fra : Karsten Zirfelt

Dato : 10-07-06 05:18

> Der var især 2 pjuskede ponyer, som virkede tynde og stod helt unden
> mulighed for at få lidt vand og græs og der var heller ikke tegn på at de
> havde fået hø i løbet af dagen.
--------klip---------------

Det er desværre lige det der får mange folk til at købe en hest. De kan ikke
klare at have medlidenhed med den uden at gøre noget.

Hej fra
Irene

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-07-06 11:06

Bjarne K. wrote:
> [...]
>
> De fleste heste havde selvf. adgang til både vand, græs og hø.
>
> Bare mærkeligt at de folk der står for et marked ikke checker op på at alt

Burde måske have være meldt til politiet.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Bjarne K.

Dato : 27-07-06 10:59

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message

>Burde måske have være meldt til politiet.

Ja, det er jeg også kommet til at tænke på bagefter, men jeg har absolut
ingen hesteforstand. Og som Ole skriver var han der hele week-enden og han
mener hestene havde det ok. (De han så altså)

Så måske er jeg bare kommet på et tidspunkt hvor de ikke lige have vand og
hø. Men det finder vi jo nok aldrig ud af.

Bjarne K.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-07-06 11:22

Bjarne K. wrote:
> [...]
>
> Så måske er jeg bare kommet på et tidspunkt hvor de ikke lige have vand og
> hø. Men det finder vi jo nok aldrig ud af.

Det har du nok ret i.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk