Save a UDP stream
Fra : Wiljan

Dato : 25-06-06 19:03

Hej

Jeg bruger D7 og Indy til at modtage en UDP stream fran en hardware boks der
sender et videosignal (Mpeg2) ud som UDP stream.

Jeg bruger IdUDPServer1 og hver gang der er en event IdUDPServer1UDPRead så
kalder programmet følgende procedure

procedure TForm1.IdUDPServer1UDPRead(Sender: TObject; AData: TStream;
ABinding: TIdSocketHandle);
begin
if AData.Size> 0 then
begin
count := AData.Size;
if count > Length(Buffer) then begin
exit;
end
else
begin

label4.Caption:= inttostr (Adata.Size);
AData.ReadBuffer(Buffer, count);

count_save := count_save + count;

//-----try to write to file
if save_to_file = true then
begin
BlockWrite(f, buffer,count);
total_hytes:=total_hytes+count;
end;
end;

total_count:=total_count+count;
total_blocks:=total_blocks+1;
end;

Dette virker egentligt meget godt, men ikke altid
Der bliver typisk sendt UDP pakker på en 1400 bytes af gangen og da jeg
kender størelsen på den file der bliver sendt fra hardware boksen... ja så
for venter jeg jo at få den samme fil på modtage siden. (min test file er ca
6 Mbytes)
Sommetider er den rigtig andre gange er den for lille... dvs der bliver
mistes en pakke... jeg tror det skyldes at jeg kalder blokwrite så ofte med
så små blokke.... er her nogen forslag til at gøre det bedre?
Evt link til noget kode der kan recorde en UDP stream

Wiljan

Fra : Michael Zedeler

Dato : 26-06-06 00:03

Wiljan wrote:
> [...]
> så små blokke.... er her nogen forslag til at gøre det bedre?
> Evt link til noget kode der kan recorde en UDP stream

UDP er indrettet sådan at der ikke er garanti for at pakkerne når frem
over netværket. Det kan være årsagen. Samtidig skal du være opmærksom på
at pakkerne kan nå frem i en anden rækkefølge, end de blev sendt afsted.

Hvis den protokol du benytter ovenpå UDP understøtter det, kan du måske
bede om at få retransmitteret de pakker der ikke er nået frem.

Mvh. Michael.

Fra : Wiljan

Dato : 26-06-06 09:03

> UDP er indrettet sådan at der ikke er garanti for at pakkerne når frem
> over netværket. Det kan være årsagen. Samtidig skal du være opmærksom på
> at pakkerne kan nå frem i en anden rækkefølge, end de blev sendt afsted.

Det er jeg klar over, men her er tale om på LAN og hvis men bruger hardware
bokse i begge ender er der aldrig fejl.

> Hvis den protokol du benytter ovenpå UDP understøtter det, kan du måske
> bede om at få retransmitteret de pakker der ikke er nået frem.

Det er ikke muligt på det udstyr jeg roder med

Jeg tror stadig det er min blockwrite der driller...

Wiljan

Fra : Michael Zedeler

Dato : 26-06-06 09:50

Wiljan wrote:

> Det er jeg klar over, men her er tale om på LAN og hvis men bruger hardware
> bokse i begge ender er der aldrig fejl.

> Det er ikke muligt på det udstyr jeg roder med
>
> Jeg tror stadig det er min blockwrite der driller...

Hvis du tror at det er blockwrite,d er driller, så prøv at skære selve
netværksdelen væk, lav noget kode som simulerer modtagelsen af pakkerne
og se om fejlen stadigvæk dukker op.

Mvh. Michael.

Fra : Wiljan

Dato : 04-08-06 12:57

Hej

Nu har jeg testet noget mere med programmet og det er selve UDread der
driller

Det er tydeligt at hvis der ikke er andre cpu krævende processer der kører
virker det fint...
Men skal PC laveret andet (f.eks save til disk) går det galt

Selve streaming programmet bruger ca. 20% CPU
Så mit problem er mere havordan jeg får UDPread thread til at have high
priotity... any hint?

Hilsen Wiljan