VCL creation i formdesign
Fra : TRN

Dato : 25-06-06 15:02

Hei, jeg holder nå på å lære hvordan man lager sine egne VCL
komponenter, og dette går *forsåvidt* greit, masse å lære her gitt. :D
Problemet jeg har er egentlig etter å ha fulgt en masse eksempler fra
Delphi About og andre steder, så begynner de fra scratch...
Hvordan kan jeg programmere komponenten, og så teste den ut i
FormDesigner kjappt? En ganske kjedelig og vanskelig prosess å måtte
installere+kompilere komponenten, lukke prosjekte, starte ett nytt
prosjekt med form og legge til mitt nye komponent -HVER gang jeg skal
teste.... !?
Ganskje kjedelig, og pluss at det å bare syntax-sjekke også blir
vanskelig...

Jeg har også testet med å lage ett komponent, og create i
runtime...Dette funket bra, like kjapt å jobbe med som et standard
program -men er det mulig å gjøre dette så jeg ser det i FormDesigner?
Realtime update i FormDesigner hadde jo vært knall :)

Ja jeg er ganske grønn, men jeg har leitet rundt for å finne ut hvordan
man kan programmere komponente og samtidig teste den... Jeg finner ikke
ut av det.

Håper noen kan hjelpe meg her, takk :)

- TRN