Windows Media Player 10's ActiveX
Fra : Rudi Hansen

Dato : 24-06-06 23:34

Jeg har skrevet et program som bruger Windows Media Player's ActiveX til
at afspille MP3 filer med.

Jeg skrev programmet til den gamle version af Windows Media Player, den
der standard fulgte med XP (Kan ikke lige huske versions nummeret)

Nå men efter jeg har skiftet til version 10, så virker mit program ikke
mere, og jeg kan ikke finde ud af hvorfor, men jeg kan ikke længere
finde funktionerne filename og play.

Er der nogen der kan henvise mig til noget hjælp, har prøvet at kikke på
msdn men det blev jeg ikke klogere af.

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-06 12:38

"Rudi Hansen" <fjern_rsh_fjern@pobox.dk> wrote in message
> [...]

> Nå men efter jeg har skiftet til version 10, så virker mit program ikke
> mere, og jeg kan ikke finde ud af hvorfor, men jeg kan ikke længere

Funktionerne? Mener du metoderne? Som i "wmplayer.Play"?

Hvis det ikke er det du mener, vil jeg gætte på de bare har udskiftet
ocx'en, så det eneste du skal gøre er i din kode at referere til "media
player 10" og så compile igen.

mvh
///M

Fra : Rudi Hansen

Dato : 25-06-06 14:01

> Funktionerne? Mener du metoderne? Som i "wmplayer.Play"?
Ja

> Hvis det ikke er det du mener, vil jeg gætte på de bare har udskiftet
> ocx'en, så det eneste du skal gøre er i din kode at referere til "media
> player 10" og så compile igen.

Nix desværre ikke, de har åbentbart kaldt funktionerne noget andet i
v10.

Jeg bruger wmplayer.url(filnavn) <- Den virker
så starter jeg filen med wmplayer.controll.play() <- virker også

Så bruger jeg onEvent_EndOfStream() til at finde ud af hvornår den er
færdig med at spille nummeret, men den virker ikke mere?

Fra : Rudi Hansen

Dato : 25-06-06 14:50

> Så bruger jeg onEvent_EndOfStream() til at finde ud af hvornår den er
> færdig med at spille nummeret, men den virker ikke mere?

Ok så har jeg fundet en anden metode til at finde ud af hvornår
nummeret er færdigt.
Men jeg har stadig et problem.

Når jeg loader nummer 2, så kan jeg ikke starte det nummer med
..controll.play
Der sker bare ingen ting overhovedet.

Fra : ///M

Dato : 25-06-06 20:01

"Rudi Hansen" <rudi.hansen@gmail.com> wrote in message
> Så bruger jeg onEvent_EndOfStream() til at finde ud af hvornår den er
> færdig med at spille nummeret, men den virker ikke mere?

Hmm - ved ikke om det hjælper dig, men min kode her virker fint når jeg
gentager den:

wmp.URL = filename

wmp.Ctlcontrols.play()

wmp.fullScreen = AppSettings.Settings(cAppSettings.eSettings.eFullScreen)

Do While wmp.playState <> WMPLib.WMPPlayState.wmppsStopped

Application.DoEvents()

Loop

mvh

///m