NAS Server - hvad skal jeg vælge ?
Fra : Christian

Dato : 23-06-06 23:56

Hej,

Jeg har besluttet at anskaffe mig en lille NAS server løsning til
hjemmenetværket. Behovet er primært at få samlet data der idag ligger på 3
forskellige PC'ere i huset - til et sted, hvorfra man så kan tilgå disse
data - uanset hvilken PC man anvender.

Jeg synes valget er svært - men har indkredset mig til en af følgende 3
modeller:

- Buffalo Linkstation HD-HG300LAN
(http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=153559)
- Maxtor Shared Storage drive
(http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=174685)
- Synology 101g+
(http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=149851)
(er dog lidt usikker på hvilken harddisk man skal vælge til denne?)

Jeg kan ikke finde nogle steder at se disse produkter og vil formentlig
skulle købe den over nettet. Så det er lidt som at købe det uden rigtig at
have set det. En af de ting jeg lægger vægt på er støjen fra maskinen - den
skal gerne være minimal, da den kommer til at stå tæt på soveværelset. Så
det må ikke lyde som en traktor der kører hele døgnet. Her har synology'en
ikke fået de bedste anmeldelser udfra hvad jeg har læst - og derfor er jeg
blevet lidt betænkelig ved denne (den er også prismæssigt noget dyrere end
de to andre, da der ikke er harddisk med). Lige nu hælder jeg mest til
Buffalo'en. Maxtor'en er også et emne, men den koster næsten det samme som
de andre - og har ikke de tilsvarende specificationer (som fx web, ftp m.m).

- Er der nogen der har erfaring med en eller flere af ovenstående hvad vil i
anbefale ?

/Christian

P.S er jeg i den rigtige gruppe - jeg synes disse NAS servere diskutteres i
flere forskellige grupper

Fra : NikonPro.dk

Dato : 24-06-06 05:20

"Christian" <cphl@surfpost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> /Christian
>
> P.S er jeg i den rigtige gruppe - jeg synes disse NAS servere diskutteres

Godmorgen Christian

Jeg kan kun anbefale dig at få en Synology DS 101g+. Jeg har en sådan, let
at sætte op, kan en masse, bl.a. med back-up for både computere i LAN og
selve Synology DS 101g+ til USB HD, samt mulighed for FTP, WEB og
Fotostationserver så familie og venner ude i verden, kan følge jer.

www.Synology.com under support/download kan du hente alle oplysninger om
denne. Jeg har en del mere materiale om den, som jeg gerne sender dig, hvis
du sender en mail.

Jeg har tidligere haft en Linksys NSLU2, som gav en masse problemer i
opsætning, så jeg til sidst opgav.

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-06-06 22:12

"Christian" <cphl@surfpost.dk> skrev i en meddelelse
> - Buffalo Linkstation HD-HG300LAN
> (http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=153559)

Min bror har købt en af deres kasser med 1 TB og Gigabit.
Han beklager sig over at han ikke kan afspille film der ligger på den,
filmen hakker

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Fra : Hans Joergensen

Dato : 26-06-06 10:45

Christian wrote:
> [...]
> ikke fået de bedste anmeldelser udfra hvad jeg har læst - og derfor er jeg

Maxtoren larmer også... man kan ihvertfald sagtens høre den, ellers
virker den fint.

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-06-06 01:28

Christian wrote:
> [...]
>
> /Christian
>
> P.S er jeg i den rigtige gruppe - jeg synes disse NAS servere
> diskutteres i flere forskellige grupper''

Har en WD Netcemter - virker ganske udmærket og koster ikke det vilde

--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under anonymitet
mindre vægt